Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1059 ggr
maränghjärta
2/22/15, 9:03 AM

Magsjuka?

Hej på er alltså jag har ett stort problem, jag har i 3 dagar haft diarrér varje morgon och någon gång efter maten, jag har har stressat väldigt mycket den senaste tiden då jag går på gymnasiet jag har sagt till mamma att jag har ont i magen och allt som hör till mamma tror bara att det är stress men eftersom jag stressat förut har de inte visar sig så här. Jag har världen emetofobi alltså rädd för att kräkas och börjar få panik eftersom jag börjar må smått illa efter tre dagar. Jag har magsmärtor är detta en form av magsjuka? Varit ledig i 4 dagar nu och har fortfarande problem. Jag har inte regelbundna toalett besök utan de kan gå flera timmar emellan men alltid på morgonen har jag vaknat av den här smärtan och orkar inte mer någon som haft ngt liknande! Jag har alltså kramper i hela magen till och från varar i ca 2 minuter sen försvinner det i någon timme sen på t igen. Snälla lugna ner mig :(!!!

Annons:
Maria
2/22/15, 9:25 AM
#1

Visst kan stress påverka magen. Det viktigaste om man är magsjuk är att dricka då man förlorar mycket vätska genom kräkningar och diarré.

Här kommer en bra länk

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Magsjuka---diarre-och-krakningar/?ar=True

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

maränghjärta
2/22/15, 9:41 AM
#2

#1 tack så mycket det är bara det att jag har liksom inga kräkningar bara diarré typ 3 gånger per dag med flera timmars mellanrum. Sen har jag i förrgår haft krafiga muskel smärtor och de passar ju in på magsjuka men ingen annan i min familj efter 4 dagar har blivit sjuk och inte har jag ätit någon annat än dom :/

Mia-45
2/22/15, 9:52 AM
#3

Magkatarr?

emelie94
2/22/15, 6:26 PM
#4

En bekant fick bara diarre vid magsjuka, så kan mycket väll vara magsjuka. Åk in till sjukhuset om du inte blir bättre. Drick vätskeersättning för att återställa saltbalansen. Krya på dig :)

Maria
2/22/15, 6:34 PM
#5

Det bästa är ju att ringa till sjukhuset eller sjukvårdsupplysningen först. Det är ganska vanskligt att åka till akuten med magsjuka då risken är att man smittar en massa andra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dvärgis1234
2/23/15, 7:07 PM
#6

#5 aa eller att man blir smittad ifall personen inte är sjuk! Jag tror att du skall vila och ta det lugnt bara så kommer det lösa sig! :)!


Annons:
Maria
2/23/15, 7:12 PM
#7

Sjukhusen uppmanar för det mesta folk att inte åka till akuten med magsjuka innan man ringt och frågat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IceTee
2/23/15, 7:55 PM
#8

Har du bara diarré eller kommer det vanligt också? Har du testat att lägga om din kost? Stress påverkar i allra högsta grad din mage förresten Mår du illa? Känner du dig svag?

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: