Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 15351 ggr
Leon1973
2/1/15, 11:14 AM

Vad är detta? (små sår på benet)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det som orsakar en massa småsår på mitt ben? Det är bara på ena skenbenet de finns.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Maria
2/1/15, 11:22 AM
#1

Det ser nästan ut som när min katt har "mjölktrampat" på mig eller om sommaren när jag hållit på i trädgården och råkat ut för taggar men jag antar att hade det varit något liknande hade du vetat om det.

Kliar det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2/1/15, 11:24 AM
#2

Kan även vara eksem, psoriasis.. TS, kliar de?

nickiee
2/1/15, 11:43 AM
#3

håller med 2..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Leon1973
2/1/15, 1:09 PM
#4

Kliar som sjutton ibland… Ibland lugnar det ner sig och såren hinner nästan läka undan, sen kommer klådan tillbaka och jag börjar klia igen.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Portie
2/1/15, 9:23 PM
#5

Ser ut som eksem. Har själv haft problem med eksem på benen, såg ungefär likadant ut som på bilden fast området var större och det blev tillslut väldigt torrt över hela området. För mig kliar det mest på kvällarna när man ska sova.

mongu
2/1/15, 10:08 PM
#6

Det är inte så att du är väldigt torr i huden? Kanske behöver du smörja in dig eller använda duscholja.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Leon1973
2/2/15, 12:06 PM
#7

Jag har decubal som jag smörjer in benet med (när jag tänker på det)…  
SKa kolla om det finns någon salva mot eksem på apoteket som är receptfri och testa med den.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Surpan
2/2/15, 2:37 PM
#8

Håller med om att det ser ut som eksem.

Denna kräm fungerar bäst på mig, den tar bort klådan fort också.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=56423

/Surpan

Leon1973
2/2/15, 11:30 PM
#9

Tack för tipset..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Upp till toppen
Annons: