Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 3655 ggr
MissanTissan
2015-01-29 06:17

Vad kan vara fel på mig?

Har dom senaste dagarna mått väldigt dåligt, och börjar nu undra om det kanske är något mer allvarligt en jag trott.

Symptom som jag lagt märke i:

*Migrän hela tiden

*Illamående

*Smärta i kroppen när jag anstränger mig

*Sömn som aldrig tar slut. (Har sovit mesta av tiden dom senaste tre dygnen. Tror jag varit vaken sammanlagt 7 timmar, och då har jag gäspat och gäspat och nästan somnat.)

*Försvunnen aptit. 

*Snabb pendling mellan att känna sig överhettad och frysa

Har tagit mig nästan all min energi att skriva det här inlägget. Kommer nog gå och lägga mig igen snart. Hoppas på ett snabbt svar.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Bill&Bull
2015-01-29 06:25
#1

Vad exakt det kan vara är svårt att säga men borde kollas upp hos läkaren.

||My Love For Animals Is Immortal||

MissanTissan
2015-01-29 06:34
#2

Okej. Mina föräldrar säger att det bara är depression men jag har varit deprimerad i över 5 år. (Diagnostiserat av en läkare men både vanlig depression och svår/djup depression och jag har aldrig upplevt migrän, illamående eller trötthet på den här nivån. )

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Bill&Bull
2015-01-29 07:06
#3

Man kan ju få många olika symtom vid depression men när du har sådan migrän och ont i kroppen så kan det handla om något annat därav bra att kolla upp, samt för din egen skull så du får behandling så fort som möjligt om det behövs.

||My Love For Animals Is Immortal||

nickiee
2015-01-29 07:06
#4

ring läkare å bestäm tid

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

MissanTissan
2015-01-29 07:40
#5

Jo precis.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[kerstinthemilklover]
2015-01-29 08:27
#6

De där symtomen fick jag när jag gick på p-piller. Och de försvann när jag slutade. Det kan förstås bara vara ett mystiskt sammanträffande.

Temperaturproblem är vanligt vid för lågt intag av mat eller vid intag av amfetaminliknande substanser.

Jag tror också att du skulle behöva hjälp från vården. Läkare och stöd i vardagen tror jag skulle göra dig gott.

Krya på dig! 🙂

Annons:
Maria
2015-01-29 09:22
#7

Migrän kan visserligen hålla på några dagar men eftersom det här är nytt för dig så ring åtminstone sjukvårdsupplysningen eller besök läkare.

Även om du har depression i "botten" så kanske inte allting har med det att göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MissanTissan
2015-01-29 09:33
#8

#6 Jag tar just nu ingen medicin, slutade nyligen dock med en massa mediciner. (En, två veckor sedan)

Okej! Kan vara det då, med just den biten eftersom jag ätit väldigt dåligt senaste dagarna (Mår bara illa hela tiden och sover så jag hinner inte med att äta)

Ska ta kontakt med läkare ikväll. Nu ska jag sova-

Haft migrän tidigare i mitt liv, när jag inte åt och sov tillräckligt.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Maria
2015-01-29 09:37
#9

#8 Har du slutat plötsligt med en "massa" mediciner så kan det vara svaret. 

Man kan få sjukdomssymtom när medicin sätts ut och man bör göra det långsamt med övervakning av läkare.

Jag tycker ändå du ska tala med din läkare om detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MissanTissan
2015-01-29 09:54
#10

#9 Jo, kan vara det. Men det här började innan jag slutade med medicinen.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[kerstinthemilklover]
2015-01-29 11:12
#11

Hur som helst så förtjänar du att må bra. Så sätt lite press på vården.

MissanTissan
2015-01-29 11:23
#12

Tack! Ska göra det!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

OlgaMaria
2015-01-29 13:34
#13

Vad har du slutat med för mediciner? Det kan nog påverka att du slutat med dem tror jag också. Hoppas det vänder snart!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
MissanTissan
2015-01-29 16:55
#14

Ehhh, har faktiskt ingen aning vad alla heter, men atarax är en av medicinerna.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

OlgaMaria
2015-01-29 18:21
#15

Är de andra typ antidepressiva och sådant? Man kan få väldigt jobbigt när man slutar med sådana mediciner, men det går ju över. Men det kan bli jätte-jätte-jobbiga utsättningssymptom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MissanTissan
2015-01-29 18:36
#16

Ja det tror jag att det var. Tycker inte det har påverkat mig mentalt, utan bara fysiskt.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

OlgaMaria
2015-01-29 18:48
#17

Ja, det är inte konstigt. Läste att yrsel, illamående och huvudvärk är de vanligaste utsättningssymptomen då man slutar med Ssri (antidepp) http://www.fass.se/LIF/healthcarefacts;jsessionid=0do2y5rGnkM64Pe_XA3F99CBLiRwhEWKmFgQTaTeuhPnsq5wPC7H!1381217410?docId=43748&userType=0

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2015-01-29 18:49
#18

Tråkigt att du inte fått information om att sånt här skulle kunna hända. Tyvärr vet inte alla läkare att man kan få riktigt extrema utsättningssymptom då man slutar med ssri, och att det kan pågå ganska många veckor efter.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2015-01-29 19:20
#19

Jag tror snarare det brister i informationen än att en läkare inte vet om att utsättningssymtom finns.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MissanTissan
2015-01-30 02:42
#20

Okej! Tack, då har jag nog hittat vad det är.

Min läkare sa inte något om att jag skulle må dåligt, han sa att det var så pass lätt medicin  att det inte skulle påverka mig. Måste ha tagit fel då.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
OlgaMaria
2015-01-30 07:55
#21

Hoppas du snart mår bättre!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MissanTissan
2015-01-30 08:36
#22

Tack så mycket för allt!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

mongu
2015-02-01 22:40
#23

Slutade du bara utan att din läkare sagt att du skulle sluta? För när du berättar att du satt ut flera mediciner så är dina symptom lätta att härröra till biverkning av att du slutat tvärt med dom.

Man ska aldrig sluta tvärt med medicin man ätit under en tid. Kroppen har vant sig vid att få substansen som medicinen innehåller så därför slår den bakut.

Sen är det inte bra att sluta med flera mediciner samtidigt det leder också till kaos i kroppen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

MissanTissan
2015-02-02 00:30
#24

Nej, det gjorde jag inte. Fick allergisk reaktion till någon av medicinen som var ganska seriös så jag var tvungen att sluta med medicinen.

Hade trappat ner om jag kunde, men som sagt det var ganska seriöst. (Min hals täpptes för..)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[Devya]
2015-02-02 11:41
#25

Du säger dock att du inte har hunnit med att äta och det kan väl ändå vara en bidragande orsak till illamående, migrän och att du är sömnig?

Se till att börja få i dig någonting för din kropp kommer annars att ge upp helt och hållet.

Upp till toppen
Annons: