Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 3838 ggr
[Lollo 97]
1/20/15, 5:10 PM

ont i huvudet

Hej, har väldigt ont i huvudet i perioder och undrar vad det kan bero på.

  • Redigerat 3/23/22, 10:50 AM av DesK
Annons:
Bill&Bull
1/20/15, 5:14 PM
#1

Det kan bero på många olika saker, stress, oro, ansträngning, Listan är lång.. Är huvudvärken övergående eller sitter den i länge?

||My Love For Animals Is Immortal||

Saffran0Spice
1/20/15, 5:14 PM
#2

högtryck, lågtryck, månens position m.m. är vanliga orsaker till återkommande huvudvärk - har själv de problemen!

Scorpio97
1/20/15, 5:17 PM
#3

Närings- eller vätskebrist kan också ge huvudvärk.


//Jessie

[Lollo 97]
1/20/15, 5:19 PM
#4

#1 Huvudvärken brukar jag ha under ca en dag. Det brukar gå över när jag lägger mig på kvällen. Har så kraftig huvudvärk ibland så jag kan må illa så det känns som jag ska kräkas.

OlgaMaria
1/20/15, 5:20 PM
#5

Det kan vara hormonellt och följa menscykeln. Den kan bero på allergier. T ex.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
1/20/15, 5:21 PM
#6

Det kan vara migrän också.

Långvarig huvudvärk kan vara bra att få utredd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Halvdansken
1/20/15, 11:06 PM
#7

Spända muskler, fel sittställning, att du behöver glasögon…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[rumelle]
1/21/15, 8:38 AM
#8

#4 Låter lite som att det kan vara migrän du har. Blir du känslig för ljus och ljud när huvudvärken kommer? Känns det som om du helst bara vill lägga dig i ett tyst och mörk rum? Så känns det iaf för mig när jag får migränattacker. Men det kan ju te sig lite olika för olika personer. 
Om du är orolig så tycker jag att du ska kontakta vårdcentralen för att reda ut det.

[Lollo 97]
1/21/15, 1:45 PM
#9

#8 När jag får huvudvärken blir jag känslig för ljus. Som du säger vill jag gå och lägga mig i ett mörkt rum bara och att allt ska va tyst.

Ladydragon
1/21/15, 2:38 PM
#10

var sitter smärtan nånstans? gör det ont i hela huvudet eller bara halva? 

tycker oxå det låter lite som migrän och jag tycker definitivt att du borde söka läkare som får utreda och om det är migrän och om det är migrän så finns det medicin som lindrar attackerna

[Lollo 97]
1/21/15, 2:48 PM
#11

#10 Svårt och säga men tror det är hela huvudet men mest fram i pannan är det som ett tryck.

[rumelle]
1/21/15, 3:20 PM
#12

#8 Ja, det låter som att det kan vara migrän tycker jag. Om du har besvär av det så är det nog en bra idé att reda ut det för att se om det finns något som kan lindra. 
Jag har aldrig kollat upp min migrän men drabbas bara någon enstaka gång om året så det är ju ingenting jag lider av direkt. Men hade jag haft mer problem av det så hade jag bokat tid för utredning.

Lia
1/29/15, 11:47 PM
#13

Haha, hur hamnade min tråd i lexikonet? 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: