Annons:
Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 2340 ggr
[0123]
12/15/14, 11:38 AM

Snooza!

Att snooza i 3 timmar är det bra? elr ens normalt?

Annons:
Imasy
12/15/14, 11:46 AM
#1

Nja, normalt vet jag inte, men bra mysigt är det iaf ;) Är en sådan som snoozar så länge jag bara kan :)

Fridaaaa
12/15/14, 11:47 AM
#2

Vad som är normalt eller inte går inte att säga.

Men snoza säger dem gör en tröttare ju längre man snoozar men förstår itne vitsen med att snooza 3 timmar? 😛30 min brukar jag max köra

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
12/15/14, 11:58 AM
#3

Vad jag förstår så ska det inte vara "bra" att snooza på det sättet att man blir tröttare av det.

Däremot brukar jag "snooza" i 10-15 min efter att min man stigit upp (vi använder inte väckarklocka just nu). Jag skulle däremot inte vilja snooza längre, då försvinner ju hela dagen.

Varför inte ställa klockan på senare om du ändå vet att du inte kommer att stiga upp?

l'm back

Zadeira
12/15/14, 12:01 PM
#4

Du berättar inget om vilka faktorer som ligger bakom och då är det svårt att avgöra om det är bra eller dåligt.

Är det så att du snoozar länge varje dag? Missar skola/jobb eller liknande på grund av det? Eller är det på helger och lediga dagar? Sover du ordentligt på nätterna? Hur ser dina sömnvanor/rutiner ut?  Har du någon sjukdom just nu? Osv, osv.

Massor av olika faktorer spelar in, men generellt sett så är det inte normalt att snooza i 3 timmar.  Särskilt bra kan jag inte heller tänka mig att det är då man bryter sömnen hela tiden när klockan ringer var 15 minut eller vad du nu ställt in den på. Bättre då att ställa om klockan en timme framåt (om man har möjlighet såklart och inte måste upp) och försöka få en hel timmes ordentligt sömn till.

[0123]
12/15/14, 12:27 PM
#5

#1 "så länge jag kan" haha Samma här :P

#2 Lite lat kankske men bara lite 😃 förmodligen så blev det så bara för att hag tänkte för mig själv "vad har jag o göra nu på förmiddan" inget speciellt svara jag o då blev det bara en jäkla massa snoozing, matlådan blir nog inge problem heller den ä färdigt ^^

#3 "Varför inte ställa klockan på senare om du ändå vet att du inte kommer att stiga upp?" hahaahha ja tänkte så oxå 01:30 i natt ställde klockan på 08:00 o tänkte "fan det kommer inte att gå men måste försöka" det gick jättebra 😃

#4 Inga faktorer alls jag bara undra generellt sett från hälsans synpunkt o jag har EM denna vecka 14:00 - 22:55 så förmiddan är ledig tid 🙂

Fridaaaa
12/15/14, 12:28 PM
#6

#5 Nu har du nog skrivit till fel, inte skrivit något kring matlåda 😛 Inget kring lat heller 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[0123]
12/15/14, 12:33 PM
#7

#6 ja måste ha suttit o drömt mig iväg på nåt sätt😴

Fridaaaa
12/15/14, 12:45 PM
#8

#7 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: