Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2997 ggr
[Älskamig]
12/12/14, 7:35 PM

Cocillana & ppiller?

Jag äter Cilest 28 (ppiller), men har nu fått en så fruktansvärd rethosta/torrhosta, som inte kan få mig att slappna av. Så irriterande. Speciellt nu till kvällen, när man vill kunna slappna av. 

Jag har cocillana sedan jag var sjuk för några veckor sen. Brydde mig då inte om det påverkade min ppiller effekt, eftersom att jag åt antibiotika som påverkade. Nu är jag frisk, har haft mens och är inne på en ny menscykel, och undrar ifall någon vet ifall cocillana påverkar pillers effekt? Hittar ingen information om det på fass, så vore tacksam för hjälp. 😊

Annons:
Aleya
12/12/14, 7:37 PM
#1

Aldrig hört att det ska påverka.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Älskamig]
12/12/14, 7:38 PM
#2

Någon annan som vet? Läste på någon sida att det skulle kunna påverka, när jag läste det en annan gång. Blev därför tveksam nu! Tack för svaret iaf #1 🙂

Aleya
12/12/14, 7:44 PM
#3

Hittar ändå inget. Däremot kan du ju bli illamående av cocillana. Men hittar inget att det ska slå ut p-piller

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sabina]
12/12/14, 7:46 PM
#4

Nej, det har jag aldrig hört att de olika preparaten skulle påverka varandra

[Älskamig]
12/12/14, 7:47 PM
#5

Någon annan ? :)

Aleya
12/12/14, 8:01 PM
#6

Ring och fråga 1177 om du inte tror/litar på det vi skriver

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Fridaaaa
12/12/14, 8:05 PM
#7

Hade det samtidigt som p-piller förra vintern, läkarna frågade om jag åt någon medicin eller så, sa att jag bara hade p-piller då förutom det andra de rekommenderat då och det påverkar inte p-pillers effekt sa han.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Älskamig]
12/12/14, 8:07 PM
#8

Tack för alla svar! Då ska jag ta hostmedicin och hoppas på att det lugnar. 

Trevlig helg.

vallhund
12/12/14, 8:11 PM
#9

Jag inte bara tror, jag vet att det inte påverkar om du nu inte skulle spy av morfinet som finns i coccylana, lös i magen lär du inte bli heller, snarare tvärtom.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: