Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1617 ggr
lliinnnn
2014-11-24 15:44

Magkatarr

För några dagar sedan fick jag ont i vänster sida av magen, precis vid revbenet o under det. Ringde 1177 o de sa att de kunde vara en muskel som jag sträck, eftersom det inte försvann under helgen(där jag mest vilat) ringde jag vårdcentralen och fick en tid. Hon på vårdcentralen sa att jag hade magkatarr, vilket jag inte tror eftersom det bara gör ont när jag rör mig, böjer mig fram och lyfter mm. Känns ingenting när jag sitter still eller ligger ner.. Har för mig magkatarr ska kännas hela tiden och liksom bränna mer, detta känns mer som håll av något slag. Läkaren skrev ut medicin mot magkatarr som jag nu är osäker på om jag ska ta eftersom jag inte riktigt tror på det hon sa, haha…Någon som kan veta vad de skulle kunna vara eller man kan helt enkelt ha ont i vänster sida revben när man har magkatarr?

Annons:
Mia-45
2014-11-25 19:40
#1

Jag har haft magkatarr i 20 år men aldrig haft ont i någon sida…däremot mitt i, som en brännande smärta som du med beskriver det som. 
Kan du inte gå till en annan läkare och få en sk second opinion?

JeFo
2014-12-02 15:06
#2

Jag har också ont i mitten av magen när jag har magkatarr. Gör ont när man trycker under brösten precis där revbenen går ihop och nedåt då.

Mia-45
2014-12-02 15:08
#3

Ja precis JeFo
Jag brukar ha som kramp där och upp i strupen..så jag får ta värkpiller ibland. Men det är magsyra som tränger upp.

Stephanie
2014-12-02 15:22
#4

Och jag instämmer med föregående - jag får också ont i mitten, inte på sidan?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mia-45
2014-12-02 15:23
#5

Nä Stephanie

Jag tror inte det är magkatarr…utan mer som de på 1177 säger, någon sträckt muskel.

Stephanie
2014-12-02 15:37
#6

Nä, jag tror inte heller att det är magkatarr…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Lia
2014-12-03 20:00
#7

Jag har en inflammation i revbenen på vänster sida som skapar smärta där. Känns inte alls som magkatarr. Jag fick det plötsligt en dag för ett år sen, och det verkar inte vilja ge med sig.

Upp till toppen
Annons: