Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 2428 ggr
Miowi
11/23/14, 12:02 AM

Onda vader

Jag har den stora äran att få jobba i en underbar butik om helgerna vid sidan om studierna. Det finns dock en nackdel med detta jobb, och det är det ständiga ståendet på hårt golv och kravet på skor - pumps eller ballerinas liknande skor, dvs fina skor.

Pumps/klackar är ingenting för mig då jag är lagd åt det klumpiga hållet och även är en allmänt stressad person som gillar att komma fram fort. Har nu ett par ballerinas av finare märke som är mer upphöjda om man jämför med t.ex. H&Ms hemska ballerinas. Men problemet är ändå att jag får såååå otroligt ont i vaderna efter att ha jobbat. Har i en upphöjande sula men det hjälper inte. Har pratat med min chef om detta och kan under en period avvika från klädkod och ha något mer rejält på fötterna för att hjälpa knä och vader under juletid då det kommer bli mycket, men förr eller senare behöver jag ha mer nätta skor.

Tänkte höra om det finns några som har bra tips på bra skor (svarta enkla ballerinas, små detaljer på går bra) som är bra för fötterna? Alternativt om ni har andra superknep för fötterna, t.ex. bra sulor osv?

Annons:
VildaVittra
11/23/14, 12:12 AM
#1

Jag tvivlar på att chefen har rätt att kräva att era skor inte ska vara fotriktiga. Tycker att ni tar och kontaktar facket. 

Men annars har märket ecco en hel del sköna skor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jbson
11/23/14, 12:19 AM
#3

Stödstrumpor och ett par snygga fotriktiga skor! Köpt både Vagabond och Ecco som är både sköna o snygga Magnesium brukar hjälpa om du har som myrkrypningar på kvällarna.

Ians
11/23/14, 12:35 AM
#4

www.jobi.se

Har bra arbetsskor och även snygg-skor.

OlgaMaria
11/23/14, 11:06 AM
#5

Kom ihåg att stretcha vaderna. Magnesiumtillskott är bra för ömma muskler. När man har ont på ett specifikt ställe är magnesiumspray inte så dumt, att spraya på vaderna. Finns också olika krämer på hälsokosten för onda muskler. 

En bra iläggssula borde ju kunna hjälpa till. Finns massor av sånt på nätet och i olika butiker. Du får kolla runt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Miowi
11/24/14, 7:03 PM
#6

Stort tack för alla länkar och tips ang magnesium!

Annons:
Upp till toppen
Annons: