Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 828 ggr
Maria
10/30/14, 3:48 PM

In Case of Emergency

En uppmaning till alla att lägga till i kontakterna i mobilen.

Genom att ha en så kallad ICE-kontakt i sin telefon kan en anhörig snabbt kontaktas om du skulle hittas akut skadad eller sjuk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Thiah]
10/31/14, 6:25 AM
#1

Jag har försökt lägga in min make som ICE men min telefon ville inte….

Maria
10/31/14, 2:31 PM
#2

Du menar att den inte godkände bokstäverna eller?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
10/31/14, 2:35 PM
#3

#2 ja den sa nått om att den inte godkände ice och att den inte gick att spara. :(

Maria
10/31/14, 2:36 PM
#4

Knepigt

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TjockaBerta
11/2/14, 11:46 AM
#5

Det har jag haft i många år. Det var inga problem att lägga in det i min telefon. Fast nu ligger ju mina nummer i google+

>>>Malum domesticum<<<

Aleya
11/2/14, 7:30 PM
#6

Det som är knepigt med nya telefoner är ju att du måste öppna med kod. Har ICE men ingen kan ju se dom. :(

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Thiah]
11/2/14, 8:03 PM
#7

#6 min telefon måste inte öppnas med kod så länge den inge är avstängd. Samma sak med makens.

Aleya
11/2/14, 8:12 PM
#8

#7 min har jag valt att ha så på dock. När den är låst alltså.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
11/2/14, 9:01 PM
#9

Jag har alltid min på förutom när den har laddat ur då måste jag slå i koden igen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
11/3/14, 3:18 AM
#10

I vissa telefoner så finns ju redan ice som funktion så bara att skriva in uppgifter. Osäker när det gäller smartphones. 

Sen vet jag inte när det gäller iphones och windows mobiler, men till android så finns det appar att ladda ner från google play. Jag provade de appar som fanns förut, men hittade ingen som föll mig i smaken.

Så jag har gjort en helt egen en. I min mobil så finns det ett program/app som heter anteckning. Där har jag målat första sidan röd med ett vitt kors och skrivit ice på. Sen har jag själv skrivit in uppgifter.

En sak som också kan vara bra att ha i mobilen är vilka mediciner man äter. För visst är det bra om man har telefonnummer till en anhörig så den kan kontaktas, men sjukvården behöver ju även få veta om man äter några mediciner eller har några specifika sjukdomar. Och visst har man sin partner som kontakt så möjligt att den kan svara på det, men om man har sitt barn eller tvärtom en förälder så sällan de har koll på vilka mediciner man har.

Jag har lagt anteckningen på skrivbordet eller vad det kallas. Och jag har min upplåst.

I länken som finns i TS så står det att när det gäller iphones så finns det en liten bit som man kan nå även när mobilen är låst. Men det gäller inte bara iphones utan finns även andra mobiler som har så. Men vet inte vilka märken. Vet att syrran har en sån mobil att översta delen på mobilen är åtkomlig även när mobilen är låst så det går att komma åt tex ice. Jag har inte kikat i min om det kanske finns i den, men de som har smartphones kan ju kolla manualen och se. Vet inte vad ett sånt område kallas.

.

Honestyisdead
11/4/14, 8:32 PM
#11

Jag har haft det länge. Har bara satt ice framför personens namn

Upp till toppen
Annons: