Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1100 ggr
[Blue_Lugia]
2014-10-29 16:50

Blågrön runt munnen?

Idag upptäckte jag att jag är svagt blågrön mellan näsan och överläppen ungefär. Jag såg nästan sjuk ut! Tankarna börjar ju snurra att det är hjärtat eller något annat organ som inte funkar som det ska. Har ju ibland extraslag men flera EKG har inte visat något, däremot har mina blodvärden inte varit helt 100, men jag fick ju tabletter och värdena gick upp så tvivlar på att det är dom som spökar.

Annons:
Maria
2014-10-29 17:57
#1

Är det en blåmärke kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Blue_Lugia]
2014-10-29 18:11
#2

Nej inte så tydligt som ett blåmärke. Det är liksom grått/isblått område från näsan ner till överläppen och även lite på hakan. Ser nästan ut som om jag får dåligt med syre eller något.

Maria
2014-10-29 18:18
#3

Känner du av några andra symtom?

Annars kan du ju alltid göra ett besök på vårdcentralen så kan de mäta din syresättning med en Pox. (pulsoximeter)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Blue_Lugia]
2014-10-29 20:12
#4

Nej inte direkt mer än enstaka extraslag. Hm… ja får fundera på saken, har ju näst intill blivit stamkund hos dom pga andra orsaker så är lite småtrött på allt flängande men…:)

Maria
2014-10-29 21:02
#5

Att hjärtat slår extraslag då och då är obehagligt men nästan alltid ofarligt och du har ju uppenbarligen gjort flera EKG.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Blue_Lugia]
2014-11-01 10:12
#6

Jag kontaktade vården som misstänkte att mitt B12 började sjunka då jag ju ocksåhaft brist på folat och järn. Ska ta det i några veckor, har ett besök inbokat snart också. Om fläcken på munnen inte bleknat ska jag be att få kolla upp levern, om det kan vara något sånt…Jag varken röker eller dricker alkohol men däremot stoppar jag tyvärr i mig en hel del kakor och godis, och det har hållit på några år, trots det smal som en pinne.

Annons:
[Blue_Lugia]
2014-11-12 17:52
#7

Symptomen börjar ta en ny vändning! Det grönblå runt munnen börjar blekna men den senaste veckan har jag haft som ett band runt magen och haft tungt att andas när jag går upprätt. Kommer oftast efter måltid och kan sitta i flera timmar och jag orkar ingenting! Fler som känner igen sig? Kan det vara något med gallan tro? Är lite öm på magen, strax under brösten om jag trycker lätt men annars ingen smärta. Ska försöka få en tid så snart som möjligt för dom mörkaste diagnoserna dyker ju upp, ex. cancer, om jag spekulerar stjälv… :/

Upp till toppen
Annons: