Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 3560 ggr
Soleii
10/23/14, 12:28 AM

Privatläkare i Malmö?

Hej allihopa!

Detta gäller främst er som har kunskap om Malmö - jag vill få tag i en bra privatläkare i Malmö omgående och jag vet inte riktigt hur man hittar det. Googlingen ger inte jättemånga resultat och det borde finnas en del tänker jag?

I alla fall. Har haft ont i bröstet och så svårt att andas 24/7 nu i flera månader, det enda jag får från den offentliga vården är en lyssning på hjärtat och orden "det är nog bara ångest". Jag orkar inte. Jag måste få hjälp, en riktig undersökning och om det är ångest, åtgärder för att lösa mina problem. Den offentliga vården i den här landet är verkligen vedervärdig.

Nåja, ni märker att det finns upprörda känslor kring detta :) Supertacksam för hjälp!

Annons:
Maria
10/23/14, 12:27 PM
#1

Kan du inte googla runt?

Sök igen och be om att få göra en spiromteri. Det brukar man kunna göra på de flesta vårdcentraler och det mäter din lungkapacitet.

Har du fått någon medicin som dämpar din ångest? Hjälper inte det så sök igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soleii
10/23/14, 5:34 PM
#2

Hej! Har testat googla och ringa de jag hittat, men ingen av de privata verkar ta in nya patienter… Nej det har jag inte fått :( var hos den som vinner priset som fjantigast läkare idag på min vc (som jag vill lämna) som sa att jag inte får vara rädd att vara tjock om magen när jag andas. Finner inga kommentarer. Gick inte att nå fram till hen alls.

allhealing
10/23/14, 11:35 PM
#3

Det är bra att djupandas, eftersom kroppen tar upp mer syre då. Vilket leder till att inre spänningar som lagrats över såväl kortare som längre tid ges möjlighet att frigöras. Därmed blir kroppen lugnare och mer avslappnad. Vilket betyder att man som person mår bättre. Jag tycker att det var ett väldigt bra råd du fick av läkaren.

Detta är en väl beprövad teknik som används världen runt exempelvis inom sångarvärlden. Som sångare går det inte att sjunga bra om man inte djupandas. Att man använder diafragman vilket även är en bra övning eftersom den stärker kroppen inifrån. Full syresättning av kroppen helt enkelt.

Givetvis är det alltid ett val vi alla kan göra. Vill vi må bra och vara avslappnade? Eller vill vi någonting annat? Det är upp till var och en att avgöra det.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Maria
10/24/14, 6:11 AM
#4

#3 Jag tror att de allra flesta vill må bra och vara avslappnade. 

Att komma dithän handlar inte alltid om val utan kan begränsas av omständigheter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

allhealing
10/24/14, 7:54 AM
#5

#4,

vad är det man inte kan välja som istället är en omständighet? Eller som vissa kallar det för en slump eller ödet? Dvs att man utgår från ett tankesätt där ingenting hänger ihop utan allting sker när det sker baserat på det man tidigare beslutat sig om. Därför faller pusselbitarna på plats utefter den planen. Därför behöver man planera det som sker med andra för att få tillgång till deras rörelsemönster kring hur de tänker och planerar. Annars vet man helt enkelt inte deras plan och kan därför inte heller samverka med den.

Dvs att skapelsen av universum är en ren slump och det inte därför finns en röd tråd att följa. För om skapelsen av universum inte var en slump så skulle det finnas ett sammanhang även där. Allting som existerar inom skapelsen vara förbundet med den. Oavsett när efteråt i tid det inträffar. Och då skulle inte en omständighet ligga utanför en persons kontroll. Istället skulle allting vara möjligt att välja. Om man väljer att vara medveten om att man kan ta eget ansvar för allting som sker i en liv.

Är det så du menar när du säger att det man bero på en omständighet som inte beror på personen själv utan på andra yttre faktorer som personen ifråga inte kan påverka?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Maria
10/24/14, 1:44 PM
#6

#5 Nu handlar det om en kvinna som söker en läkare i Malmö.

Jag tror att de flesta som ställer en sådan fråga inte vill ha livsfilosofi till svar även om det är ett annat intressant ämne.

Jag gillar inte när man försöker skuldbelägga människor med att de väljer att vara sjuka eller känna sig dåliga på andra sätt.

Det är kanske inte din avsikt men kan lätt tolkas så.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
allhealing
10/24/14, 9:36 PM
#7

#6, Är det därför bättre att vara tyst och inte dela med sig av sin erfarenhet. Är det ett snällare sätt att vara på? Det anser inte jag. Tystnad används för att mörka det man inte vill tala om. Om det sättet accepteras accepteras även det som skapar rädsla hos människor, nämligen okunskap. För rädsla är bara en sak och den saken är avsaknaden av en större bild av vad verklighet är.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Maria
10/24/14, 9:38 PM
#8

#7 Jag överlåter till trådskaparen att ta ställning till det.

Det här är inte vår diskussion.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soleii
10/26/14, 8:25 AM
#9

Hej allihopa! #3 Jag tycker att det var ett dåligt råd av läkaren eftersom jag har ont i bröstkorgen, vilket gör att jag har mycket besvär. Hade jag kunnat andas med magen hade jag gjort det. Jag sjöng mycket förr och känner mycket väl till andningstekniken. Jag skulle nog vilja påstå att jag just nu har svårt att påverka omständigheterna - jag har ont, jag söker hjälp, när jag kommer in blir allt avfärdat som stress. Det har hänt förr. Den gången slutade det på akuten och visade sig att jag hade stora sår på matstrupen till följd av ett obehandlat magmunsbråck. Jag har inte valt att må dåligt. Tvärtom så gör jag allt jag kan för att må bra. Men min smärta och mina besvär hindrar mig och jag behöver hjälp som jag inte får. Det är en omständighet som jag just nu har svårt att påverka. Därav min förfrågan om privatläkare. #2 Tack Maria, jag har Atarax sedan innan som jag inte tagit sedan förra hösten. Jag ska prova och se om det hjälper ett tag :)

Upp till toppen
Annons: