Annons:
Etikettkost-och-recept
Läst 2536 ggr
[HejHej!]
2014-10-12 15:28

Magkatarr kost?

HejHej!

Jag undrar vad man kan och inte kan äta när man har magkatarr. Kan jag till exempel äta choklad, ketchup och stuvade makaroner?

Annons:
[HejHej!]
2014-10-12 15:42
#2

1# Tack! Vet du om magkatarr går över? :)

Fridaaaa
2014-10-12 15:45
#3

#2 Finns mycket att läsa om magkatarr på 1177 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2014-10-12 16:11
#4

Magkatarr behöver absolut inte vara kronisk utan normalt sett så går det över.

Precis som Frida säger finns det hur mycket som helst att googla på i ämnet.

Vad man kan äta eller inte får man prova sig fram till men mild mat, och god sömn är alltid bra.

Har du fått någon medicinering mot din magkatarr?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[HejHej!]
2014-10-12 16:54
#5

4# Jag har fått Omeprazol pensa :)

Maria
2014-10-12 18:26
#6

#5 Det är bra för den brukar hjälpa till att göra det bättre.

Så får du testa dig fram med maten. Du kommer förmodligen känna ganska snabbt vilket som inte passar din mage.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
VildaVittra
2014-10-12 19:26
#7

Vad du äter spelar mindre roll än att du äter. Sedan brukar man själv upptäcka vad man kan och inte kan äta, det finns nämligen ingen lista på vad som funkar då det är högst individuellt. Jag blev hjälpt av att gå över till en vegetarisk kost en period och mycket filmjölk. 

Så se till att inte bli hungrig, utan ha något du kan ta till så magen aldrig blir helt tom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[HejHej!]
2014-10-12 23:26
#8

Men det är ganska knepigt då jag KONSTANT mår illa av allt jag äter. Spelar ingen roll om det är vegetariskt eller kött. Jag är hungrig men samtidigt mår jag illa och vill inte kräkas. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Maria
2014-10-13 06:02
#9

Jag har haft magkatarr och det gick så långt som till blödande magsår.

Så försök att äta lite och ofta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bill&Bull
2014-10-18 22:29
#10

Det är ganska viktigt med vad man äter, du ska undvika stark mat samt mat som får tarmarna att jobba mycket. Det bästa är att hålla sig till kokt mat som är milt för magen. Soppa är bra! Sen är fil/yoghurt bra då det surar till miljön i magen så minskar uppkomsten av halsbränna som man kan få vid magkatarr.

||My Love For Animals Is Immortal||

Upp till toppen
Annons: