Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1943 ggr
pernillaoscarsson
9/30/14, 10:56 PM

Ont i ögat

Sedan i torsdags har jag haft ont i mitt öga. Till en början kändes det bara lite när jag blinkade men i lördags och i söndags gjorde det ont hela tiden i princip. Nu börjar det bli bättre igen men det gör fortfarande ont när jag blinkar och ifall jag tar på ögat utanpå ögonlocket. Det är inte ögonlocket som smärtar utan det är ögat. Ögat i sig är inte rött och synen är inte sämre.

Någon som varit med om liknande eller någon som tror sig veta vad det rör sig om? Undviker gärna läkare så länge det går eftersom jag har lite socialfobi.

Annons:
Ary
9/30/14, 11:02 PM
#1

Det skulle kunna vara en repa på hornhinnan tex. Dumt att chansa när det gäller ögonen, själv skulle jag gått till läkaren och kollat.

pernillaoscarsson
9/30/14, 11:12 PM
#2

Fast i och med att jag ser bra på ögat och jag inte fått någonting i det så borde det inte vara så? Fick repa på mitt andra öga vilket gav nedsatt syn och det kändes. Tycker att jag borde ha känt det ifall jag fått repa på detta ögat också. Och det borde inte börja lindrigt för att sedan gå över till att göra mer ont, borde vara smärta på en gång. Dessutom är det inte bara en punkt utan det är hela ögat det gör ont i oavsett var jag trycker.

Ladydragon
9/30/14, 11:47 PM
#3

Rådgör med vårdcentralen eller 1177 

men tycker nog allt att du borde kolla upp det det kan vara lurigt att veta om det är skräp i ögat eller nåt annat….

OlgaMaria
10/5/14, 8:25 AM
#4

Är det bra i ögat nu? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
10/5/14, 3:13 PM
#5

Spontant när det gäller ögonproblem så känner jag att det vore det bästa att söka vård snarast.

Ögon är känsliga och är det något problem så ska man agera snabbt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: