Annons:
Etikettkost-och-recept
Läst 738 ggr
Flöffo
9/18/14, 9:02 PM

Hasselnötter och jag

Varje gång jag äter hasselnötter får jag ont i magen. Det är inte samma smärta som man brukar få när man t.ex måste på toa eller så. Jag får ont ganska högt upp, typ nedanför revbenen. Hade inte problem förut utan älskade verkligen hasselnötter och åt i ganska stora mängder. Sen en dag fick jag jätte ont och sen dess har jag inte vågat äta hasselnötter på flera år. När jag testade några år senare igen var det samma smärta. Ibland kan det göra så ont att jag får nästan får svårt att andas. Det känns som att någon trycker in något stort och hårt men med en trubbig kant. Det känns dessutom som att det blivit värre. Förut fick jag bara ont när jag åt några stycken. Sen av att jag åt en. Nu får jag till och med ont om jag äter choklad med hasselnötter i. Har inte märkt problem med några andra nötter.

//Flöffo

Annons:
Maria
9/18/14, 9:08 PM
#1

Då får du se till att undvika att äta något med hasselnötter i😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Flöffo
9/18/14, 9:42 PM
#2

#1 Det försöker jag redan. Undrar bara om någon visste vad det kunde vara och om någon varit med om något liknande. (glömde skriva det då jag hade bråttom) :)

//Flöffo

OlgaMaria
9/18/14, 10:21 PM
#3

Låter väl som allergi.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ladydragon
9/19/14, 9:44 AM
#4

Nja allergi mot nötter brukar väl vara mycket mera allvarliga och främst då drabba munnen o andningsvägarna som kan svullna igen

tycker mer det låter som gallsten eller nåt liknande men oavsett mår du inte bra av att äta nötter så låt bli helt enkelt

[TanatosNyx]
9/19/14, 10:30 AM
#5

Det låter som allergi jo. Är du björkpollenallergiker? I såfall se upp med mandel också, och eventuellt stenfrukter.

#4 Inte nödvändigtvis nej.

OlgaMaria
9/19/14, 12:29 PM
#6

#4 Inte nödvändigtvis. Allergier är så otroligt individuella. 

Jag är allergisk mot hasselnötter. På mig kliar det i mun och hals och öron om jag ätit det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Flöffo
9/19/14, 7:30 PM
#7

Okej. Tack för svaret. Jag misstänkte att jag kunde vara allergisk men min mamma tror mig inte. Är inte björkpollenallergiker vad jag vet. :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: