Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 2256 ggr
IceTee
2014-09-10 21:29

Revaxör olja?

Får lätt vaxproppar i öronen för att jag sover med öronproppar (kan inte sluta med det då jag skulle få gå veckovis med lite till ingen sömn alls), läste att det nu finns något som heter "revaxör olja" som tydligen ska förbygga vaxproppar? Man sparyar 1-2 gånger i varje öra 1 gång per vecka! Detta låter ju jätte bra! Men undrar om någon annan provat det?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
dogg
2014-09-11 14:37
#1

Har provat det utan någon effekt, pratade med apoteket och hon som arbetar där sa att det är bättre att köpa vanliga revaxör men som spray och inte skölja ut det efteråt. Nu har jag inga problem längre! Sprayar varannan vecka i vardera öra, har fetvadd 30 min efteråt och sen låter jag bara det vara. Jag får vaxproppar hela tiden annars för jag måste sova på en hårdare nackkudde för att stå ut med smärtan från nacke och huvud.

IceTee
2014-09-11 17:38
#2

Och du får ingen irritation av att inte skölja ur det? Stannar inte vaxer kvar där inne om man inte sköljer ut allt förresten? 🤔

Medarbetare på Skor iFokus

[Ztevo]
2014-09-14 19:19
#3

Förut kunde jag få proppar. Oerhört irriterande!

Jag köpte en gummiblåsa som jag spolar öronen med lagom varmt vatten lite då och då.

Jag är jättenöjd att inte behöva revaxör.

IceTee
2014-09-15 23:55
#4

Vatten gör dock att vaxet sväller, så för mig blir det bara värre och slutar med att jag får vatten i öronen som låter och stör :/

Medarbetare på Skor iFokus

dogg
2014-09-21 15:23
#5

Nej vaxet stannar inte kvar utan vid regelbunden användning lite då och då så mjuknar vaxet och kommer ut den naturliga vägen som det egentligen ska av sig själv. Man får tvätta ytterörat med tops då och då. Men inte in i hörselgången då trycker du in vaxet som är på väg ut.

Upp till toppen
Annons: