Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1393 ggr
Najan13
9/5/14, 11:23 AM

Linser

Låt mig bara börja säga att jag har ingen aning om vart detta inlägg borde vara så jag provar här 😃

Igår så fick jag linser för första gången i mitt liv jag hade dom i ögonen i ca 6 timmar och allting var väldigt ovant och hade lite skavningsskänsla ibland. Men det har jag förstår är normalt första veckorna. Eller hur?

Idag vaknade jag upp och var lite snorig och nös flera gånger. Nu är jag inte snorig längre men jag har liksom en seg känsla i kroppen och ögonen känns lite tunga. Borde jag vänta med linser tills jag känner mig helt frisk eller kan jag sätta i dom ändå? Jag ska snart dra mig i väg till skolan och det vore skönt att se någonting då mina glasögon inte levererats än ^^ 

Tack på förhand!

Annons:
[rumelle]
9/5/14, 6:17 PM
#1

Om du inte är irriterad i ögonen så borde det vara ok om du bara är väldigt noga med din handhygien när du sätter i och tar ut dem.

Najan13
9/7/14, 10:16 PM
#2

Okej, tack :)

Soleii
9/10/14, 8:13 PM
#3

Om du har någon form av infektion i kroppen bör du undvika linser. Jag struntade i den rekommendationen en gång och belönade med en ögoninflammation :)

Najan13
9/11/14, 10:18 PM
#4

#3 Usch vad jobbigt ^^ det låter inte bra ^^

[SisselaJ]
9/12/14, 9:45 AM
#5

Har aldrig märkt någon skillnad av att ha linser när jag är förkyld. Men du kanske ska vara försiktig i början ja :)

Upp till toppen
Annons: