Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1803 ggr
Saffran0Spice
8/31/14, 8:53 AM

Lätt för Blåmärken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satte mig vid datorn idag, och upptäckte att jag fått ännu ett blåmärke på armen. Jag har fått massor av blåmärken av ingenting det senaste!

Det på armen jag hittade idag är med största sannolikhet efter att hunden klev på min arm för ett par dagar sedan. Han är en liten hund (7-8kg), men borde väl inte få 5cm stora blåmärken av att hunden kliver på en?

Annons:
Maria
8/31/14, 8:55 AM
#1

Här kommer en länk från vårdguiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Saffran0Spice
8/31/14, 8:57 AM
#2

#1 Tack, får bli en tripp till vc imorgon då!

EvaLuna
8/31/14, 12:24 PM
#3

…eller testa att äta mera järn & c-vitamin ett tag. Jag har samma bekymmer som du & har samtidigt dåliga järnvärden. Om jag skärper mej & äter bättre blir det en klar förbättring.

[MikaelaR]
8/31/14, 7:47 PM
#4

Någon form av blödarsjuka kanske

Saffran0Spice
8/31/14, 7:51 PM
#5

#3 Äter redan järn och c-vitamin tillskott =)
#4 kanske det, får se om jag hinner till läkaren i tid =P

[MikaelaR]
8/31/14, 7:54 PM
#6

#5 

Symtom

Symtomen skiljer sig åt mellan de olika formerna av blödarsjuka. Man kan till exempel ha besvär med näsblod, blödande tandkött, kraftiga menstruationer och blåmärken på huden. Man kan ha ont i benen och armarna och få ledbesvär om det blöder i lederna och musklerna.

Annons:
Intehärutandär
8/31/14, 9:48 PM
#7

Är det nytt så ska Du absolut kolla upp det. Jag är född med att se misshandlad ut. Ingen blödarsjuka. Min hund som väger fem kg ger mig massor av blåmärken då han sitter i mitt knä. Ser ut som en gepard. :)

Saffran0Spice
9/1/14, 8:57 AM
#8

#6 vi får se vad de hittar på vc =)

#7 know the feelning!
Fick en tjusig blåtira igår när vi busade, må bara va 7-8kg hund, men i fullfart tackla matte i ansiktet ger märken (speciellt när man springer ca 40kmh) 😂

Upp till toppen
Annons: