Annons:
Etikettvikt
Läst 901 ggr
Valkyrija
2014-08-25 21:16

Kan jag bli tjock pga tidigare matvaror?

Om man ätit mycket onyttigt under en lång period(10 år) och ändå inte är överviktig, kan det komma ikapp en senare i livet? Har gått upp några kilon nu(161cm & 56,7kg) och panikar… Men ja.. Kan det onyttiga jag ätit genom mitt liv sätta sig NU?(min mor säget det)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
trollslända
2014-08-25 21:24
#1

Det tror jag inte. Bara om du fortsätter med onyttigheterna. Men äter du nyttigt nu tror jag det är lugnt.

[TanatosNyx]
2014-08-25 21:26
#2

Nej, det kan inte komma ikapp och hoppa på dig i efterhand 😃

Fridaaaa
2014-08-25 21:27
#3

Nej komma ikapp kan det inte.
Däremot kan man ha lättare att gå upp i vikt med åldern sen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Valkyrija
2014-08-25 21:43
#4

Gud va skönt att höra haha! Ska panikträna nu haha

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Fridaaaa
2014-08-26 08:11
#5

#4 Förbränn lite mer än vad du stoppar i dig på en dag.
Man kan inte stoppa i sig massa mat och sedan tro att man kan träna bort det 3-4 dagar senare 🙂 Så ska jag inte träna en dag kan jag inte stoppa i mig massa kalorier och ska jag träna kan jag inte äta för lite den dagen (kroppen behöver ju bränsle)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
2014-08-26 15:28
#6

Du kan ju bara lägga på dig i vikt av det du ätit nu, men däremot tror jag nog att man kan försämra sin ämnesomsättning för framtiden genom att äta dåligt under lång tid, så din mamma har kanske inte helt fel. Sen är det också så att man ofta får lättare att lägga på sig när man passerat ungdomsåren.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Zepp
2014-08-30 12:40
#7

Näe det e sällan problem att äta onyttigt i 10 år.. däremot kan problemet komma efter de 10 åren, dels som ett resultat av de 10 föregående i kombination med taskiga gener!

För som regel så tar det 10-30 år att äta sig till metabolt syndrom/diabetes/fettma!

Frågan är väl egentligen vad det är för finess med att medvetet äta onyttigt i 10 år?

Nästa fråga blir då vad som är nyttigt/onyttigt?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Emma--]
2014-08-30 13:17
#8

Nej, men även om det onyttiga inte visar sig på utsidan så är det ju inte bra för kroppen ändå.

Upp till toppen
Annons: