Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 8112 ggr
littlesistah
2014-08-16 11:53

Rökning: Halsen svullnar upp

Hej, igår kväll tog jag min sista cigg innan jag skulle sova och då börja det kännas konstigt i kroppen. Min hals började tjockna och det kändes som någon ströp mig i flera timmar efter, jag trodde inte att det hade något med rökningen att göra först men idag när jag vaknade gick jag ut och tog ännu en till, då kände jag redan efter några få bloss att halsen började svullna igen, nu är jag tillbaka på ruta ett som jag trodde försvunnit. Någon som vet vad det är ?

Annons:
Maria
2014-08-16 11:59
#1

Kanske dags att sluta röka?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Ztevo]
2014-08-16 12:05
#2

Håller med #1.

Jag har rökt, men slutat, och saknar det inte, ett dugg!

Dina motiveringar till att sluta röka kan vara hälsoskäl och ekonomi.

Jag håller tummarna för dig!

I want to belive
2014-08-16 12:07
#3

Håller med #1 . Aldrig bra att röka… är själv rökare och har slutat nu pga graviditeten, och hoppas på att aldrig mer kommer tillbaka . Och sen om du drar för starkt halsbloss så kan effekten bli så. Var rädd om dig

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

ilenna90
2014-08-16 12:08
#4

det är ju gift i cigaretter så inte konstigt att kroppen reagerar negativt - tycker också att du ska försöka sluta istället.

I want to belive
2014-08-16 12:13
#5

Att halsen även svullnar upp är ett rätt stort tecken på inflammation/infektion samt allergi , som där med kan leda till cancer . Så snälla var rädd om dig ! Min sons farfar har cancer i halsen… Han låter ständigt som om han har halsfluss :(

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Honestyisdead
2014-08-16 13:12
#6

Tillbaka på ruta ett? Vad är det för ruta?

#5 all rökning kan leda till cancer.Att man reagerar allergiskt visar dock inte på att man är påväg att få cancer. Inte heler har jag låtit på något speciellt sätt vid halsfluss (haft det väldigt många gånger)

Annons:
[TanatosNyx]
2014-08-16 13:42
#7

Det kanske kan vara så att du fått astma eller annan följd av din rökning?

Håller med övriga, dags att sluta.

littlesistah
2014-08-16 15:05
#8

Jag är ju bara 17 snart 18 år så får lite panik.

Maria
2014-08-16 15:09
#9

Vad är det du får panik över?

Det är väl alldeles strålande om man slutar röka redan som tonåring. Då hinner man knappast dra på sig några framtida skador.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Spöket
2014-08-16 17:42
#10

Du får inte ens röka, vad är det för pundhuvud som köpt ut till dig?

Multi vad?

I want to belive
2014-08-16 17:47
#11

Nej det var ju inte så jag menade heller , men det är väl dumt att utmana ödet .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Portie
2014-08-17 01:46
#12

Sådär känner jag ofta bara jag känner cigraettrök. Har astma så det beror på det. Men sjukt obehagligt och jobbigt eftersom det gör ont i halsen och även i lungorna. Så det kan ju vara astma du fått, inte alls ovanligt att man får det av rökning.

littlesistah
2014-08-17 02:08
#13

#10 jag har rökt i snart 4-5 år så lägg ner,

Annons:
Maria
2014-08-17 07:35
#14

#13 Då är det verkligen dags att du slutar.

Ju kortare rid man rökt och ju yngre man är när man slutar är alltid bättre.

Du har ju redan börjat uppleva negativa konsekvenser av rökningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Spöket
2014-08-17 09:07
#15

Du kan ju tacka den personen som köpt ut till dig sen du var 13-14 för det beroende du fått. Det är jättesvårt att sluta röka och det är endast de starkaste som klarar det.

Multi vad?

Scapula
2014-08-19 18:22
#16

Cigaretter är ju knappast sterila, dvs det kan råka ligga det ena eller andra skräp med. Eller att du den kvällen har rökt för mycket. Eller din immunförsvar är nedsänkt just då, så du reagerar kraftigare än normalt. Jag har någon gång kännt andnöd efter en festkväll när jag rökte, men om halsen svullnar så du ser det, då tycker jag att man får välja prioritera liv.

Upp till toppen
Annons: