Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1450 ggr
Gasoline
2014-07-24 20:08

Värme eller kyla?

"Vi svenskar" är allmänt kända för att aldrig vara riktigt nöjda, iallafall inte med det stackars vädret. 

På sommaren klagar vi på att det är för kallt eller för varmt och på vintern är det för kallt. Jag är inget undantag.. 

Så för skojs skull; 
Om du var tvungen att välja mellan "överdriven" kyla och "överdriven" värme, vilket skulle du då föredra? 

Temperaturer man överlever men inte så behagliga att leva i.

Annons:
Gasoline
2014-07-24 20:10
#1

Kanske skulle haft med ett alternativ till, "Kan inte bestämma mig". 

Hade lite svårt att bestämma mig själv, men valde kyla tillslut då jag resonerar som så att man lättare kan ta på sig värmande kläder än att hitta svalka när det är varmt 🙂

Maria
2014-07-24 20:17
#2

Jag väljer helt klart värmen då jag har varit frusen i hela mitt liv🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cahira
2014-07-24 20:18
#3

Varmen, jag tycker 28-33 ar alldeles lagom. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Scorpio97
2014-07-24 20:20
#4

Kylan, utan tvekan. Klarar mig mycket bättre på vintern, även om det närmar sig -20 än nu på sommaren när det är över 30+.


//Jessie

VildaVittra
2014-07-24 20:20
#5

Valde annat då jag vill ha vår och hösttemperatur. Jäpp, jag kommer från landet lagom. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Michaela-N
2014-07-24 20:22
#6

Värme!

Annons:
Fridaaaa
2014-07-24 20:24
#7

Hellre värmen. Jag är väldigt lättfrösen xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
2014-07-24 20:37
#8

Hellre kyla än värme. Klär hellre på mig extra kläder än att gå runt halvnaken och svettas ändå,

FjantYoda
2014-07-24 21:19
#9

Väljer värme, jag är extremt frusen annars och har lättare för varmt klimat än kallt, ja jo nog svettas jag väl men trivs toppenbra med värmen som är nu!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[TanatosNyx]
2014-07-24 22:03
#10

värme, är ganska lätt att kyla sig. Kyligt väder får jag bara ont i lederna av.

WarMinerTool
2014-07-25 00:35
#11

Kylan.

När det är varmt har jag svårt att somna, får huvudvärk lätt och så måste man dricka så himla mycket.

Sen på vintern är det så himla skönt att ligga under ett varmt duntäcke när det är kallt i rummet! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Liz85
2014-07-25 01:28
#12

Jag är väl medveten om att väldigt många klagar på att det är för kallt och önskar värme o när den kommer klagar de på den istället.

Beslutade mig för några år sen för att därför aldrig klaga på värmen eftersom jag har lättare för den än kyla. Har faktiskt hållit det rätt bra och även om jag kan säga att det är väldigt varmt ibland så ser jag till att se flera fördelar med det samt lösa "värmeproblemet" genom att kyla ner sig lite på något sätt och samtidigt njuta av solen och sommaren, medan den faktiskt är här. 😎

Namiko
2014-07-25 01:49
#13

Jag tar-30 över +30 vilken dag som helst. Är det över 25 grader varmt ute får jag huvudvärk och yrsel om jag försöker göra något och jag får jättesvårt att sova. Även om -30 är 10 grader kallare än jag vill ha det på vintern så är det lättare att klä på sig ordentligt när man ska gå ut än att klä av sig nog mycket för att klara värmen.

Värmeböljan som är nu tvingar mig till att stanna hemma från jobbet och ta x antal kalla duschar om dagen enbart för att fungera någorlunda hela dagen. Vilket är tungt ändå eftersom jag inte sover mer än 4-5 timmar per dag, 4 timmar på natten och en timme på förmiddagen när hjärnan lägger av.

Märks att man är norrlänning kanske :P Jag försöker njuta av värmen, men det är svårt när det är för varmt för att vara utomhus (och inomhus med för den delen). Jag kan inte ens ta mig iväg den ynka kilometern till badet för att svalka mig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
fidojunior
2014-07-25 22:21
#14

Kyla. Det går alltid att ta på sig mer kläder för att värma sig och luften känns renare, fräschare. Vid värme kan man inte ta av sig hur mycket som helst och det luktar mer, svett och andra lukter.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Evelina!
2014-07-25 22:33
#15

Hellre kyla, tack! Går som sagt att klä på sig, dock är det svårt att klä av sig mer än till bara skinnet - och det hjälper inte i denna värmen!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[peter54]
2014-07-26 00:53
#16

Av två dåliga alternativ väljer jag absolut kylan. Det går alltid att klä på sig när det är riktigt kallt, men man kan inte ta av sig skinnet när det är för varmt.

Min idealtemperatur är +17°C, då funkar jag allra bäst. När det är som nu, idag var det 33 grader i skuggan här, mår jag fysiskt illa av värmen och jag orkar inte ta mig för någonting.

Tarotstollan
2014-07-26 02:07
#17

Kyla. Som andra skrivit det är lättare att ta på sig än av sig. Hade jag kunnat ta av mig huden så hade jag gjort det i denna värmen.
Det hjälper inte att dricka vatten  och annat, jag har fått börja med vätskeersättning för att klara av att "bara vara" dessa dagar.
Illamående, yrsel, synrubbningar, dålig mage, sömnbrist, irritation och svettningar mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: