Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1377 ggr
Flöffo
2014-07-23 23:25

Ont i öronen

Hejsan. Skriver ett inlägg istället för min kompis (Islandshästen här på iFokus) då hon inte har internet just nu.

Hon har berättat att hon ibland, ungefär varannan dag, får riktigt ont i öronen. Hon har små orange-röda, hårda kulor i öronen och lite torkad blod. Hon har sagt att hon har haft öroninflammation för ungefär 3 månader sen, men då hade hon även feber och huvudvärk och hade ont i öronen nästan hela tiden, dessutom kom det bara vatten ur dom. Vad tror ni att det kan vara? Kan det vara öroninflammation trotts att det är helt annorlunda syndrom?

//Flöffo

Annons:
Silver Fox
2014-07-23 23:33
#1

Men säg till henne att gå till en läkare!!! Eller ring sjukvårds upplysningen.

Flöffo
2014-07-23 23:41
#2

Har skickat en bild på ditt svar och hon undrar om någon vet vad det kan bero på.

//Flöffo

Silver Fox
2014-07-23 23:44
#3

Men varför fråga här är det inte bättre att ringa sjukvårds upplysningen?

Dom lär ju säga att hon ska uppsöka sjukhus om det kommer blod ur öronen….

Flöffo
2014-07-23 23:47
#4

Hon säger att det bara kommer pytte lite blod och att det mest bara kommer små hårda klumpar typ.

//Flöffo

FjantYoda
2014-07-23 23:55
#5

Senast jag hade dubbelsidig (enligt läkare blodig) öroninflammation så tyckte jag bara att jag hade lock för öronen och groteskt ont i halsen så trodde jag hade halsfluss, säg åt hon att ringa sjukvårdsupplysningen eller ringa sin vårdcentral och boka tid imorgon.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Silver Fox
2014-07-23 23:59
#6

Ja, det är inte någon bra ide att förlita sig på ett forum på nätet, det är ju uppenbarligen något fel.

Annons:
[rumelle]
2014-07-24 06:09
#7

Borde ju vara enklare och snabbare att själv ringa 1177 än att be en kompis skriva frågan på ett forum. 
Det är inte sormalt att det kommer blod ut öronen även om det är lite. Kan vara en sprucken trumhinna eller vad som helst.

Ladydragon
2014-07-24 16:57
#8

Instämmer i att hon borde rådfråga 1177….för det är absolut inte normalt att det ha så med öronen 

öroninflammation är när trumhinnan blir infekterad men det finns oxå hörselgångsinflammation som ger andra symptom…mer smärta och även smärta utanpå örat
sen kan det oxå vara eksem eller i värsta fall att trumhinnan gått sönder 

så se till att hon söker vård eller rådfrågar 1177

Upp till toppen
Annons: