Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2088 ggr
jojjon
2014-07-21 01:37

Lågt blodsocker?

Hejsan! För ca 3 veckor sedan så började jag helt plötsligt bli jätte snurrig överallt. I affärer, hemma och när jag körde bil. Det kom helt plötsligt och gick över efter ca 5 sekunder. Det hände några gånger under ca 2 veckors tid. Nu den senaste månaden har det försvunnit men nu kommer det om jag reser mig från soffan eller något annat (reser mig antagligen för snabbt) men det händer kanske 2-3 gånger per dag (inte alla dagar) och jag har de senaste dagarna börjat kallavettas rejält. Dag som natt. Jag googlade på kallsvettningar och fick upp att det kunde bero på för lågt blodsocker. Det kan ju faktiskt förklara mina problem eller? Är inte det symptom på lågt blodsocker? Hjälp mig nu! Börjar bli orolig…

Annons:
RobinEH
2014-07-21 01:42
#1

Blodtrycksfall låter troligare. Men om du vill undersöka blodsockret så kostar en av abbotts läsare 279:- på apotea.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

jojjon
2014-07-21 02:24
#2

Okej. Hur gör jag för att undvika detta då? Har inte ändrat min kost något, varför kommer det nu för då?

J-Artur-K
2014-07-21 02:50
#3

Lågt blodsocker försvinner inte av sig själv. Det försvinner när du ätit något så blodsockret åker upp igen. Att det skulle ligga lågt i 5 sekunder sedan att det är bra av sig själv låter inte som lågt blodsocker.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-07-21 02:58
#4

Men symptomen du nämner är något som kan uppstå vid lågt blodsocker. Men dom är kvar tills man äter så man får upp blodsockret igen. Inget som bara försvinner av sig själv. Har aldrig hört talas om att det försvunnit av sig själv i alla fall. 

Något som kan vara vanligt är att man kan få kontroll svårigheter vid kraftigare att man darrar med händerna o benen kan det bli, man kan ha svårt att hålla i ett glas o allt möjligt. Men även det du nämnde. Man kan känna olika saker. Men det försvinner när man äter något så man får upp blodsockret igen.

Ny dag nya möjligheter

[TanatosNyx]
2014-07-21 12:07
#5

Det kan annars vara blodtrycket, och blodtrycksfall. Framförallt det du beskriver om att du reser på dig och det snurrar till.

Hur har du det i värmen förresten? Mår du bra eller är det jobbigt för dig? Det kan spela in.

jojjon
2014-07-21 12:27
#6

Det går bra i värmen. Jag är inte ute så mycket så det går bra. Hm..borde jag kolla upp detta på vc?

Annons:
[TanatosNyx]
2014-07-21 12:36
#7

Det beror på hur dåligt du mår av det. Det är mest kallsvettningarna som kan vara något att uppmärksamma. Det är för svårt att svara. 

Äter och dricker du som du ska? Sömnproblem? Stressad?

Om ingen av av dessa punkter kan spela in så ring vc och boka en tid, eller om det blir värre så ska du söka.

jojjon
2014-07-21 13:52
#8

Jag äter och dricker som jag ska, absolut inte stressad men sömnproblem har jag (svårt att somna in) men det har jag haft i 4års tid men äter inga mediciner eller så. Om det inte går över snart så får jag väll kolla upp det.. Tack så mycket ni som svarat! Ni är guld värda! :)

[Thiah]
2014-07-21 18:18
#9

Är det varmt kanske du behöver dricka mera vatten. Det höjer blodtrycket. Jag är van vid att värme gör att jag får blodtrycksfall. Det räcker ibland med en lite för varm dusch för att det ska börja kännas knasigt. För mig hjälper bara svalka och vila, det går fort över.

jojjon
2014-07-21 21:52
#10

Tack för svaret! :) ska dricka extra mycket vatten så får jag hoppas att det går över :)

Aniara14
2014-07-24 16:49
#11

#9 och #10 Har ni koll på era blodvärden? För den här typen av "känningar" kan ibland också ha att göra med att man har blodbrist/järnbrist, eller åtminstone lite för låga värden.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

jojjon
2014-07-24 21:58
#12

Nej, ingen koll faktiskt..

Zepp
2014-07-27 19:26
#13

Låter mer som blodtrycksfall!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: