Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1036 ggr
Wisby9211
7/19/14, 6:46 PM

smärta!!

I måndags började jag med ett nytt preventivmedel efter en graviditet, så kallad p-ring….risken för blodpropp ökar med dom då jag har migrän med aura men då inget funkat och jag har klarat mig utan ett migrän anfall sen januari så tyckte min barnmorska att jag skulle testa. Sagt och gjort så gjorde jag det och i onsdags kväll fick jag ta ut den för misstänkt blodpropp då foten och benet svullnade upp till knät. Smärta och obehag. Färgerna vit och blå på hela benet. Idag var jag ute och gick och när jag kommer hem så får jag kraftig smärta och vissa ådror blir svarta på ankeln speciellt dom på insidan vid den där knölen om ni fördtår. Tagit bild om ni vill se. Men är det någon som vet vad det kan vara???

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[TanatosNyx]
7/19/14, 7:55 PM
#1

Jösses, åk in akut! Det kan bli riktigt allvarligt om det är en propp. Hamnar den i lungorna kan det sluta illa! Iväg bums till akuten, tveka inte.

Maria
7/20/14, 6:49 AM
#2

Jag håller med. Kontakta vården snarast.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
7/20/14, 4:43 PM
#3

Jag tror det står i infobladet (till läkemedlet alltså) att du ska kontakta vården om du misstänker blodpropp. Det är inget som går över och du kan få allvarliga men eller t.o.m dö om du inte äe försiktigt. Så bums till akuten!!

Wisby9211
7/21/14, 8:07 AM
#4

Åkte ner till akuten då benet blev sämre. Fick medicin för blodpropp som tack och lov bara satt i benet så var inger livshotande tydligen. Ska tillbaka på måndag för extra kontroll då jag fått extra slag på hjärtat.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[TanatosNyx]
7/21/14, 12:05 PM
#5

Åh vad skönt att du kollade upp det!

Sa dom hur du skulle göra med p-pillren? (dom får du väl inte äta nu?)
Fick du några restriktioner om att ta det lugnt, så inte proppen lossnar och åker iväg? 

Jag var i samma sits som du med auramigrän och inget p-medel som funkade. Tyvärr blev min migrän så himla dålig bara pang bom så jag fick tvärsluta mitt i kartan. Jag fick jättekonstiga auraanfall där jag tappade både syn och tal mm, så det är viktigt att du inte försöker med kombinerade igen, för det ÄR farligt. Samtidigt som jag som sagt vet hur det känns att inte ha något som helst fungerande skydd. 😕 min "sista utväg" var zoely som tydligen har ett väldigt natur-likt östrogen, men det hjälpte ju föga.

Wisby9211
7/21/14, 3:22 PM
#6

Ska helst använda endast kondom men gillar inte det men ibland får man lida ;-). Ska ta det lugnt till på måndag.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
[TanatosNyx]
7/21/14, 4:37 PM
#7

Så bra, skönt att höra att du verkar ha fått ordentlig hjälp 🌺

Krya på dig nu!

Upp till toppen
Annons: