Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 9242 ggr
Romancelove
2014-07-17 12:35

Bula på läppen

Hejsan..

dom tre senaste dagarna så har jag märkt att det svider på min högra sida utav min underläpp. märkte idag att den är en bula där, typ lika stor som en ärta, kanske lite mindre men ungefär.

den sitter PÅ läppen men under huden. den är öm om jag rör på den men inte om jag ler eller rör på mina läppar med läpparna. 

jag har haft en piercing precis under den.. om det kanske har något med det att göra?

jag kände nu och testade att trycka min nagel hårt i den men det gör inte ont.. jag har ingen aning om vad det är. och den är en liten bula, inte bara någon slags vätska där, det är något hårt längst in om jag känner noga.

vet inte vad jag mer kan säga.. kan känna att den svider lite ibland.

är såklart orolig över att det är cancer då jag har hypokondri.

så om någon kan lugna ner mig eller säga vad det låter som om att det kan vara så skulle det vara snällt.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Annons:
Lojs
2014-07-17 12:41
#1

Det kan ju vara en "förkylningsblåsa" (det är vad vår familj kallar dem, vet inte vad det heter på riktigt), det blir som en hård kula med genomskinlig vätska i. Det är ofarligt men obekvämt. 
Jag hade problem med såna mest runt tonåren, mest inne i underläppen, jag kan fortfarande få nån gång. De försvinner av sig själv, fortare om man låter bli att känna på dem med tungan hela tiden (vilket jag brukar göra).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maria
2014-07-17 12:43
#2

Hur länge sedan är det du tagit bort din piercing?

Det kan ha blivit någon broskbildning eller liknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Romancelove
2014-07-17 12:46
#3

#1 Okej.. ja jag får nog vänta lite och se.. men det är där min hypokondri kommer in igen och frågar "men hur länge kan man vänta? tänk om det faktiskt är cancer och om man väntar för länge så är det försent?" blir galen på mig själv.. men bulan är inte missfärgad på något vis, sen är färgad som min läpp. vet inte om det ska vara så eller inte om jag har "förkylningsblåsa"?

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Romancelove
2014-07-17 12:50
#4

#2 för typ cirka ett år sen. ett och ett halvt år kanske.. eller två.. ganska länge sen iallafall :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Ria74
2014-07-17 12:57
#5

Jag har en liknande "kula" på min örsnibb där jag har hål för örhänge.

Tog hål när jag var 6 år och har inte använt örhängen på flera år men hålet växer inte igen utan det har blivit som en förhårdnad precis där hålet är istället.

Är det precis där du hade piercingen är de inte omöjlig att det är samma som jag har i örsnibben.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
2014-07-17 13:00
#6

#5 Jag skulle precis skriva samma sak😉 Jag är 52 år och har fortfarande en liten knöl i ena örsnibben efter ett gammalt hål.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Romancelove
2014-07-17 13:02
#7

#5 jag förstår, jag har också massa kulor på min vänstra öronsnibb då jag har försökt att skaffa örhänge där flera gånger men det vill inte läka rätt på mitt vänstra öra, men det är inte så jag har på läppen.  jag kan se vart jag hade piercingen och det är inte i närheten utav den som den sitter vid. den sitter lixom på läppen, inte vid hålet. men den sitter lixom rakt ovanför där jag hade läpp piercingen.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Ria74
2014-07-17 13:03
#8

#6 Har du hålen kvar fortfarande?

Jag kan lätt sätta i ett örhänge när jag vill, dom växer helt enkelt inte igen. Däremot har jag en kompis vars hål växte igen på ett halvår även om hon haft dom lika länge som jag haft mina.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Romancelove
2014-07-17 13:05
#9

Jag har märkt nu att det är lite rött på bulan/kulan.. mamma säger att det kanske är en finne.. men under läppens hud? har jag aldrig hört.. den sitter ju lixom I läppen men på läppen.. det är svårt att förklara, men den sitter på läppen, man kan se den, men den sitter inte direkt PÅ läppen, den är typ gömd under läppens hud.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Romancelove
2014-07-17 13:06
#10

#8 nej, jag har inte hålen kvar i örat, det är igenväxt, men jag har små hårda kulor kvar :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Ria74
2014-07-17 13:09
#11

#9 Finnar kan man få i kanten på läppen i alla fall. Jag fick nån sådan i tonåren, sved om bara den.

Det är inte herpes munsår du har fått? Det kan också svida ganska rejält.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Romancelove
2014-07-17 14:47
#12

#11 nej, herpes är det inte. det är inte ett öppet sår, det är lixom lika plant som på resten utav läppen men det är en bula där.

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

[TanatosNyx]
2014-07-17 20:31
#13

låter som en finne som satt sig riktigt eländigt djupt. Den ska du inte försöka klämma.

Annons:
Romancelove
2014-07-19 22:52
#14

okej, gud vad skönt att veta att det är en finne, och jag tror att det är det, men jag har aldrig haft en finne på ett så "konstigt" ställe.. men just nu är den betydligt mindre men den är fortfarande där. Men tror inte det är något stort problem nudå :)

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Facie
2014-07-20 21:31
#15

Låter som ett vanligt munsår, svider och kliar det? Isf är det mycket troligt ett munsår som är helt ofarligt men kan vara lite obekvämt, försvinner antagligen efter någon vecka eller så men det finns läkemedel som lindar receptfritt på apoteket :)

Pretty wise //

Romancelove
2014-07-23 10:55
#16

#15 nej det svider inte och det kliar inte :) men jag tror nog att bulan är borta nu :D

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

 

Upp till toppen
Annons: