Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 17245 ggr
sandriiis
2014-02-23 01:04

Märken på ryggraden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har fått några konstiga märken på ryggraden. Började för några månader sedan med ett enda märke långt ner på ryggraden. Var ljust brunt och lite torrt. Sen har det blivit fler fast ljusare längre upp och nu har jag många ljusa, men mörkare längst ner. Sjukt fult och skäms! Nån som vet var det är? Tog en bild men den blev kass och mab ser inte riktigt hur många jag har och hur mörka dom är.

Annons:
sandriiis
2014-02-23 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

Åsa S
2014-02-23 09:14
#2

Åldersförändring kanske man får ofta fläckar på kroppen när man blir äldre och så gammal måste man inte vara för att få sånt ifall man har ärftlighet för det. jag har en massa torra fläckar i olika bruna nyanser på hela kroppen såna man förr kallade senilvårtor men det är ju missvisande eftersom man ofta börjar få dem innan man fyllt 30. Min mormor hade en massa såna så jag ser dem mest som ett arv därifrån har dock ett ganska stort mörkbrunt sånt på kinden som jag funderat på att skrapa bort hos nån hudklinik men är rädd att det kanske blir ett ärr som blir fulare.

sandriiis
2014-02-23 09:52
#3

Ingen annan jag känner har det och jag är långt ifrån gammal haha..

Åsa S
2014-02-23 09:54
#4

Jo fast som sagt man måste inte vara gammal för att få såna jag var nog runt 25 när de började dyka upp finns de som får dem när de är yngre med.

Lill-Kisse
2014-02-23 19:20
#5

Brukar du göra gymnastik liggande på rygg? Eftersom dessa märken sitter precis längst med ryggraden, misstänker jag att det kan vara svaga märken efter tryck mot kotorna, något motsvarande blåmärken men svagare.

sandriiis
2014-02-23 19:39
#6

#5 Nja inte så mycket. Däremot gör det ofta ont i ryggraden efter stolarnas ryggstöd i skolan så funderat på om de kan ha nått med de o göra..

Annons:
Lill-Kisse
2014-02-24 00:55
#7

#6 Där är nog förklaringen - de hårda ryggstöden alltså. Ta med en vadderad väst att ta på i skolan så att du inte får ont i ryggradens kotor.

Idalalalaa
2015-04-13 22:09
#8

Jag har också sånna märken… Skäms  ihjäl:/ var det någon av sätten som funkade? Eller hur blev du av med dom?

Upp till toppen
Annons: