Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 5839 ggr
[schäfernronja]
2013-11-03 00:09

Ständigt kliande i öronen

Jag har haft det här problemet i över ett är nu. Det finns där konstant, men vissa dagar gör det inte lika ont och kliar inte lika mycket som andra. Nu är jag så trött på det här och har sagt till mamma nu att jag måste till vårdcentralen och kolla upp detta. I dagsläget har jag sår i ena örat för att jag kliar så mycket och örat rinner och rinner. Vänder jag huvudet så örat hamnar neråt (svårt att förklara) svider det och det kliar mycket mer. Det kliar långt långt in i mitt öra och det kliar så mycket att jag inte kan stå emot… Det andra örat är precis likadant, kliar och stör mig inte lika mycket som det andra för tillfället. Någon som vet vad det kan vara? Tror även det påverkat min hörsel lite.

Annons:
hansson57
2013-11-03 05:51
#1

Min syster har något liknande. Dessutom flagnar skinnet inne i örat, ibland har hon blivit döv eftersom skinnflagnorna har fastnat och lagt sig på trumhinnan. Efter mycket tjat från mig 😉sökte hon läkare och fick hjälp. Det är psoriasis av något slag. Sök läkare, för så här ska du inte behöva ha det. Ev. kan vara öroninflammation i mellanörat.

Ring VC i morgon.

Ingrid

Maria
2013-11-03 08:59
#2

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[schäfernronja]
2013-11-03 11:24
#3

Tack för svar! Ja nu när jag vaknade imorse var örat helt igen täppt av skorpor/torkad vätska så hörde inte ett knyst.. :/ Ja jag får kontakta vc! Tack för länken. Den stämmer verkligen in.

[Wraith]
2013-11-03 13:35
#4

Min syrra hade något likn. samma symtom, hennes problem kom från att hon använde öronrengöring. Var till läkaren, först trodde de på infektion/inflammation så hon fick antibiotika och det hjälpte pytte lite men problemen fortsatte. Var sen till en annan läkare och fick då kortisondroppar utskrivet och de hjälpte bra, så hon hade fått en allergisk reaktion.

mongu
2013-11-03 13:44
#5

Har du haft det här så länge utan att söka för det? Petar du mycket i dina öron? 

Använd inte tops eller liknade in i örat utan försök låt det va så mycket det bara får.

Tycker absolut att du måste kolla detta och dessutom få din hörsel undersökt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[schäfernronja]
2013-11-03 20:01
#6

Ja jag har ju tyvärr det.. Säger till mamma konstant att jag vill kolla upp öronen men hon bokar aldrig tid åt mig. Dessutom bor jag på internat 5 dar i veckan…

Jag kliar och pillar där massor.. När fingret inte räcker tar jag tops. Dumt jag vet, men kliandet tar kål på mig. Just nu är det ganska lugnt, rinner lite vätska då och då känner jag.

Annons:
Maria
2013-11-03 21:06
#7

Har ni inte någon skolsköterska på internatet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[schäfernronja]
2013-11-03 23:11
#8

Jo det har vi, får gå dit under veckan :)

Gronstedt
2013-11-05 16:55
#9

Har det samma, när det är för eländigt stoppar jag bomullstussar med alsolsprit på i öronen. Sår och vätska går bort på en dag eller två och det är lugnt till nästa gång det böjar klia 😉.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Carrosh
2017-05-10 21:18
#14

#9 Alsolsprit i hörselgången låter inte så bra. Då torkar ju även vaxet ut.

#0 Tycker det låter precis som hörselgångseksem, något jag själv har. Tycker du ska gå till VC och kolla det. De kan skriva ut örondroppar som dessutom hjälper mot kliandet. Värt att tänka på är även att inte använda in ear-lurar, använda fetvadd i öronen när man tvättar håret (schampoo och balsam kommer lätt in annars och förvärrar) och, viktigast av allt, peta inte!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: