Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 182520 ggr
jeanettee
9/13/12, 4:11 PM

Brännande känsla i huden

I lite mer än en vecka nu har jag haft en brännande känsla i huden på undersidan av en arm. Det började på underarmen och har nu spridit sig bak på ryggen över skulderbladet. Det känns precis som att jag har bränt mig, det gör ont när jag rör där och kläder är inte alls roligt just nu. Jag tänkte först att det kunde vara bältros men har inte fått några som helst utslag eller liknande, det gör "bara" ont. Någon som känner igen sig? Jag är livrädd för att det skulle vara MS eller nåt liknande. Skulle det kanske kunna vara att en nerv har kommit i kläm någonstans? Har även sista dagarna fått ont i skulderbladet. Har ringt 1177 och hon hade inget svar om vad det kunde vara och sa bara att jag skulle avvakta..

Annons:
Maria
9/13/12, 6:13 PM
#1

Du är inte röd eller varm på området?

Det första brukar vara just en brännande känsla och sedan kommer en rodnad och slutligen blåsor om det handlar om bältros.

Jag tycker att du ska söka på din vårdcentral om det håller i sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

jeanettee
9/14/12, 1:47 AM
#2

nej jag är varken röd eller varm någonstans, det är det som är så konstigt. jag ska ge det helgen nu också så får jag se. blir det inte bättre ringer jag på måndag. tack för ditt svar. =)

[sakring]
9/15/12, 10:18 PM
#3

Känns det beröringsömt dvs du behöver bara röra vid det så gör det ont? Har du svårt att ha kläder på dig där? I så fall är det en nervsmärta. Var den kommer ifrån är svårt att säga. Hur mår du i övrigt. Känner du dig sjuk och hängig?

jeanettee
9/27/12, 4:21 PM
#4

Det har äntligen försvunnit nu men det var precis som du skriver, det räckte med att jag bara rörde vid området och det var jobbigt att ha på mig kläder. Jag var lite småförkyld men inte sjuk eller så, mest snorig. Kan det ha haft något samband menar du?

Jag funderade på om det var någon nerv som kommit kläm i skulderbladet eller så och bad min massör/kotknäckare fokusera på just det området. Det blev juh bättre efter ca. en vecka efter det men det känns konstigt att det skulle ha tagit så lång tid som en vecka för att det skulle släppa.

Ja, jag vet faktiskt inte alls vad det beror på.. Hoppas bara att det inte kommer tillbaka.

Elshira
10/1/12, 9:10 AM
#5

Jag kan också få sådär ibland!

Jag brukar få det på magen/längst sidorna i midjehöjd ungefär samt på underarmarna (både ovan och undersidan, men mest under).

Har verkligen försökt tänka på om det varit för skavande kläder eller liknande, men har aldrig haft kläder med något som skavt/sömmar. Kan komma både när jag har kläder och utan kläder. Är i.af 99% säker på att det inte är skav av något slag, blir ju dessutom inte minsta röd eller torr, vilket jag annars blir när det faktiskt varit något som skavt!

Det gör mest ont när man bara smeker området för mig. Känner inte av det direkt när man greppar området, utan är när jag råkar föra handen över lite försiktigt, eller när kläderna bara ligger emot och liksom sveper över ytan, typ att beröring av håren triggar det?!?

Har aldrig sökt för det efter som det försvinner lika plötsligt som det kommer under en dag eller så. Och har ju heller haft direkta besvär.

Men något mysko är det…

Hakuna matata!

jeanettee
2/12/13, 4:36 PM
#6

Länge sen sist nu men har varit lite frånvarande. =)

Jag gick på massage några dagar senare och min massör trodde det kunde bero på att någon nerv låg i kläm någonstans. Han masserade skiten ur mig (ursäkta mitt ordval) och efter några dagar försvann det och har inte kommit tillbaka.

Annons:
MorbrorDave
9/1/13, 1:00 PM
#7

Jag har liknande symtom! Sedan 10 dagar har jag en beröringssmärta i huden på ena överarmens undersida. Inga utslag eller rodnader. Gör ont mot kläder. Mest ont vid snuddande beröring. Går på gym 2 ggr i veckan, bör jag vila armen från arbete?

[Wraith]
9/2/13, 6:41 PM
#8

#7 Blir smärtan värre om du använder armen, eller är det bara yttre beröring som orsakar smärta? Om du får smärta när du rör armen så hade jag vilat armen från träning och sett om det gör skillnad. Om det bara är yttre beröring som orsakar smärta så tror jag inte arbete gör någon skillnad för läkningen så länge du inte lägger tyngder direkt på huden;)

Om det håller i sig några dagar till hade jag kontaktat sjukvården.

Elshira
9/4/13, 2:00 AM
#9

Precis som #7 säger så är det - när det händer - snuddande beröring som gör mest ont!

Himla mysko detta!

Antar det inte är något direkt farligt, men skulle ändå va intressant att veta vad det beror på…

Hakuna matata!

:')
9/14/13, 8:31 PM
#10

Hur kan detta inlägg ha 81 likes? :oooo

Pauliine
11/5/14, 10:43 PM
#11

Puttar då jag haft detta beskrivande problem under två dygn på hela högra benet. Någon som vet ngt/tagit reda på vad det är?

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Nisse B
4/11/16, 8:36 PM
#12

Kan vara neuropatisk smärta i bland i samband med Diabetes. Har själv i båda fötterna. Kolla med smärtkliniken vid Sankt Görans sjukhus.

Tant Grön
4/12/16, 4:47 PM
#13

Kom att tänka på att nya kläder, lakan mm. textilier kan innehålla gifter som kan ge en brännande känsla. Det kanske inte räcker att tvätta dom bara en gång. Jag har råkat ut för det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: