Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 5496 ggr
[Fröken P]
4/21/12, 6:18 AM

Klåda i örat, tips?

jag har ju varit så duktig och retat örat med topspetande, och nu kliar det i örat, precis innanför ingången, så det är inte långt in som tur är. men hur ska man få bukt med klådan? några tips om vad man kan smörja in med? jag har inga sår eller svullnader, bara klåda. det är så lätt att peta och klia om man har annat i tankarna Cool

Annons:
Maria
4/21/12, 6:27 AM
#1

Tops är egentligen inte så bra att använda för man gör ofta mer skada än nytta.

Ta lite olja på topsen och smörj försiktigt men stoppa inte in den för långt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Fröken P]
4/21/12, 6:32 AM
#2

#1  ska jag använda oljan för att stilla klådan eller är det för rengöring du menar?

Maria
4/21/12, 6:51 AM
#3

Både och så att säga.

Det är förmodligen småsår i örongången nu som kliar när det läks och pillar man då så blir det bara värre.

Lite olja smörjer och gör även rent.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Fröken P]
4/21/12, 7:09 AM
#4

nej, sårigt är det inte, men irriterat. jag skippar topsen, men ska prova lite olja på lillfingertoppen. tack för tips!

Maria
4/21/12, 7:44 AM
#5

Ja, det är ju ännu bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Fröken P]
4/21/12, 8:44 AM
#6

använde lite babyolja och klådan lindrades Glad

Annons:
Maria
4/21/12, 8:45 AM
#7

Vad skönt. Hoppas det håller i sig. Det är hopplöst när det kliar i öronen och man vet att man inte ska petaFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Fröken P]
4/21/12, 8:47 AM
#8

nu råkade jag vara där igen, så jag får fylla på med lite olja, får nog ha vantar på mig idag Flört

Maria
4/21/12, 8:59 AM
#9

Tumvantar, haha

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Fröken P]
4/21/12, 9:35 AM
#10

boxhandskar! Flört

Maria
4/21/12, 10:24 AM
#11

Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
12/2/16, 6:10 AM
#13

#12 Det är är en tråd från 2012 och trådskaparen finns ej kvar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: