Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 9725 ggr
JustMySelf
7/13/11, 2:18 AM

Ont i örat

Hej! Jag är inte särskilt aktiv på just den här sajten, men jag behöver hjälp. Jag undrar helt enkelt om någon av er vet varör jag har ont eller vad jag kan göra åt det.

Jag har otroligt ont i mitt ena öra, jag har lock för det och det gör så ont att jag inte kan sova. Om jag lutar mig framåt känns det som att det blir ett tryck på örat, det är svårt att förklara men det känns som när man trycker mitt på örat med ett finger eller nåt. Har haft det såhär i ca 5 dagar, de första 2 dagarna var det inte alls särskilt farligt, men de sista 3 dagarna har det blivit värre. Om det inte går över på några dagar får jag väl åka till sjukhuset (tror inte det finns någon vårdcentral här), men tänkte se om någon av er har något tips först.

Jag bodde hos min pojkvän förra veckan och han har ont i örat på nästan exakt samma sätt som jag. Han fick ont några dagar tidigare än mig, och hans smärta har gått över nu, men inte min. Vi badade ganska mycket, dessutom dök jag ner några meter under vattnet så först tänkte jag att det kunde ha blivit något konstigt med trycket i örat eftersom jag inte tryckutjämnade när jag dök, men min pojkvän dök ju inte ner långt under vattnet men fick ändå ont.

Jag har tagit nässpray några gånger om dagen och tar alvedon. Innan jag ska sova tar jag 2 st 500 mg tabletter, och under dagen tar jag en 500 mg tablett ungefär var fjärde timme. Jag vet inte vad jag mer kan göra för att smärtan ska försvinna…?

Annons:
mongu
7/13/11, 4:55 AM
#1

Har du testat att tryckutjämna? Hålla för näsan och samtidigt försöka blåsa ut luft? Det kan hjälpa.

Annars tycker jag att du ska gå till läkare, du har haft ont nu så länge att det kan va bra att kolla upp.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Asta]
7/13/11, 9:54 AM
#2

När vi var i Grekland ett år så badade jag väldigt mycket. Gillar att vara under vattnet så det var jag också. När vi kom hem fick jag superont i örat. Gick till doktorn. Det jag hade fått var någon slags utslag i örat. Som enligt doktorn verkligen kunde göra jätteont. Jag fick några droppar som jag skulle sätta i örat under en period och sedan gick det över. De här utslagen berodde på att jag fått in mycket fukt i öronen.

Så jag tycker du ska gå till doktorn.

JustMySelf
7/14/11, 3:49 PM
#3

#1 Ja, att tryckutjämna testade jag redan andra dagen, hjälpte tyvärr inte så mycket.

Nu har jag varit hos läkaren och jag hade en infektion i örat, troligtvis beroende på att havsvatten kan vara lite smutsigt. Har fått pencillin så jag hoppas att det hjälper.

Tack för hjälpen Glad

Maria
7/14/11, 5:31 PM
#4

Så skönt att det löste sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: