Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 2908 ggr
candyme
4/16/11, 11:57 PM

tandproblem

I förrgår började jag få smått ont i min tand, jag tror det endera beror på att ett hål har uppstått eller att jag varje morgon pressar ihop tänderna allt vad jag har..

När jag känner på tanden går den också att vicka lite svagt fram och tillbaka. Kan en tand lossna av sig själv?

Sedan visdomständer, kommer de upp där det inte finns tänder sedan föut eller kommer de där man redan har en tand?

/Emma

 

 

Annons:
Maria
4/17/11, 8:01 AM
#1

Visdomständerna brukar komma allra längt in i munnen där man knappt tror att det finns plats. En del får inga en del får någon. Själv har jag bara fått tvåFlört som behövde opereras bort för de växtre framåt och tryckte mot övriga tandraden.

På tal om din ömmande tand så kanske det är som du säger att du biter ihop men vad som felas kan bara en tandläkare säga.

Visst kan en tans lossa men då ska den nog vara mycket dålig och du bör haft en hel del tandvärkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

candyme
4/18/11, 1:57 AM
#2

okej, jag tror att det endera är hål eller beror på att jag pressar tnderna varje morgon.

Jag är arbetslös och får ynka 2700 varje månad så tandläkaren har jag inte råd med.. kan man gå till tandläkaren och bara fixa den tand jag har ont i? Vet att jag har hål i andra tänder också men vill ju bara fixa den som det gör ont i.

/Emma

 

 

Maria
4/18/11, 9:19 AM
#3

Det är ju din mun så visst kan du bara fixa det du vill ska göras även om de knorrarFlört

Om du är arbetslös så kanske du kan ta kontakt med någon handledare eller sociala för att kolla upp om det finns någon hjälp att få.

Jag är väldigt dåligt insatt i sådant här men de borde veta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: