Annons:
Etikettalternativmedicin
Läst 61071 ggr
Ketang
4/12/11, 7:03 AM

FitLine?

Någon som dricker FitLine? Någon som känner till företaget? Jag har beställt grejer nu så jag ska testa i alla fall. Men jag funderar på själva organisationen…

Så är det någon som vet något om den så har jag ett par frågor ;-)

Annons:
[YlvaP]
4/12/11, 11:55 AM
#1

Var på ett sånt möte och jag var inte impad men jag hoppas det funkar bra på dig. Skrattande

Ketang
4/12/11, 12:36 PM
#2

Vad var det som gjorde att du inte tror på det?

[YlvaP]
4/12/11, 12:51 PM
#3

Kändes inte lika proffsig som Herbalife som jag sålt för. Hade inte samma studier som dom och presentationen var tafligt. Har mitt herbalife-tänk kvar så därför fastnade jag inte för fitline.

Ketang
4/12/11, 1:40 PM
#4

Fast fitline är inget bantnings medel. Låter som du träffat på en oseriös säljare. FitLine är testat och godkänt av OS kommitén och används av bla elit idrottare. Dom är godkända av GMP som är dom strängaste kraven… Herbalife är inte ens liknande.

[YlvaP]
4/12/11, 1:48 PM
#5

Ja det kan ha varit så men dom marknadsförde det som att man skulle få bättre kropp och gå ner i vikt. Rena kroppen osv.

Ketang
4/12/11, 1:52 PM
#6

Ja det gör det. Man blir av med alla slagg produkter mm.

Annons:
Honestyisdead
4/12/11, 5:21 PM
#7

HAr du någon hemsida till det?
Hittar bara en massa struntsidor.

Ketang
4/12/11, 6:05 PM
#8

Vår hälsa Här finns lite info. Men är du seriöst intresserad så kan du få numret till hon som jag köper mitt av. Hon är duktig på näringslära mm.

Honestyisdead
4/12/11, 6:13 PM
#9

Nja, det låter bra, men jag avvaktar. Du får gärna berätta om du märker någon skillnad :)

Ketang
4/12/11, 6:48 PM
#10

Jag har vänner som använder detta sen flera månader tillbaka och dom är helt lyriska. Så att det ger effekt är jag säker på ;-) Jag har fler länkar till forum där folk som använder detta ger sin version av det ;-)

Honestyisdead
4/12/11, 6:50 PM
#11

Vad är det som folk märker då?

Ketang
4/12/11, 7:03 PM
#12

Ett ex till mig led av svår yrsel i två år. Han kunde knappt kliva ur sängen vissa dagar. Han mår helt bra nu och är av med sin yrsel helt. Han tycker att han mår bättre psykiskt fast han egentligen inte haft några psykiska problem, och han är piggare och orkar mer.

En kompis till mig har inte alls lika ont av sin fibromyalgi längre och har halverat sina medicin intag. Hon lider även av migrän och attakerna kommer mer sällan och går över mycket fortare nu än tidigare.

Kvinnan vi köpte vårt hus av har även hon fibro som blivit bättre plus att hon säger att hennes exem som hon lidit av i över 30år nästan är borta.

En kompis till mig kan numera tvätta händerna igen med vanligt vatten. Tidigare har hon fått svår klåda och varit tvungen att bära handskar när hon ex diskat och tvätta sig med någon form av tvättkräm.

Sen har jag läst om helt oberoende människor som INTE tjänar pengar på detta. Det finns exempel på folk som blivit av med tinnitus, reumatism och astma.

Googlar man får man upp endel länkar:

http://alternativbehandlingar.ifokus.se/discussions/4d713a69b9cb4622390524e8-fitline-naringsdryck

http://urenergi.wordpress.com/2010/11/08/fitline-bluff-kritik-pyramidspel/

http://urenergi.wordpress.com/2011/01/31/haaalleluja-fitline-och-tinnitus/

Honestyisdead
4/12/11, 7:09 PM
#13

#12 Okey, nu tror jag ännu mindre på det ;)
Om det är en sådan mirakelkur är det ju konstigt att läkare inte ordinerar det till sina patienter ;)

Men jag ska läsa mer om det. Tackar för länkarna :)

Annons:
Ketang
4/12/11, 7:12 PM
#14

Läkare jobbar innom landstinget och landstinget har avtal med läkemedelsverket. Läkemedelsverket styr läkare och dom får inte ens rekomendera vanlig "svensson" hälsokost. Dom är hårt bundna till att rekomendera piller från läkemedelsverket. Därför använder inte läkare detta. Men det är inte helt sant. Det finns läkare som "smyger" med detta. Som rekomenderar det till bekanta och som använder det själva. Det finns även massörer och psykologer, psykoterapeuter osv som använder detta.

Men läkemedelsverket vill ju givetvis inte ha konkurrens ;-)

Ketang
4/12/11, 7:16 PM
[Maine]
4/13/11, 9:19 AM
#16

Har följt denna tråd med intresse, hittade denna länk på Expressen:

http://m.expressen.se/nyheter/1.1999432

Här finns en länk till, produktbroschyr. Undrar bara vad "långvarig friskhet för kropp, andning och hud" betyder.. Flört

http://www.nallus.fi/Wellness%20broschyr.pdf

Maria
4/13/11, 11:36 AM
#17

#14 Att läkare skulle avråda Häslokost på grund av att det är en styrning från läkemedelsverket är inte riktigt.

En läkare får givetvis inte rekommendera ett preparat som inte är vetenskapligt testat. Det vore både oetiskt och oförsvarbart.

#16 Intressanta länkar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Maine]
4/13/11, 12:05 PM
#18

Jag har absolut inget emot alternativa behandlingar, men jag vill veta exakt vad jag stoppar i mig, och sedan är det inte helt fel med vetenskapliga undersökningar, inte bara "jag har hört".

Ketang
4/13/11, 12:57 PM
#19

#17 Mycket av hälsokosten ÄR testat och godkänt, men läkare får inte rekomendera detta ändå. Läkemedelsverket och hälsokost är konkurrenter….

#16 Man ska inte tro allt man läser brukar det ju heta… Jag kollade upp denna "blogg" (det är INTE en artikel skriven av expressen) och fick detta svar från FitLine:

1. Hon skriver att hon "kollat upp" dessa produkter. -Ingen från Expressen har kontaktat oss för att ta reda på någonting om Fitlineprodukterna.

2. Läkaren Hans Isaksson har "granskat informationen från Fitline" - Hans Isaksson har INTE kontaktat oss för att ta reda på någonting om Fitlineprodukterna. Han har enligt bloggen varit inne på hemsidan och kollat upp produkterna. Enligt marknadsföringslagen får vi inte tillskriva produkterna några som helt hälsofördelar på hemsidan, detta skulle vara att bryta mot marknadsföringslagen. Vi får vidare enligt marknadsföringslagen inte publicera de vetenskapliga belägg som han efterlyser. Hade han kontaktat oss hade han utan omsvep fått ta del av de vetenskapliga belägg vi har som bevisar effekten, men som sagt, detta var det ingen som gjorde.

3. Han skriver att produkterna saknar innehållsdeklaration - Ren osanning! Vi följer de strikta regler som EU förordning föreskriver. Innehållsdeklarationen publiceras inte på Internet där Hans Isaksson har inhämtat sin information

4. Fitlineprodukterna säljs via hempartyn och pyramidsystem - Ren osanning! PM International är inget pyramidsystem. Detta borgar vårt medlemskap i Direkthandelns Förening för. Pyramidsystem är olagliga och regleras av den sk "svarta listan".

Noterbart är att Pernilla J skriver till en blogg i Expressen för att få information om Fitlineprodukterna? Om man nu verkligen är intresserad av att veta något om Fitlineprodukterna, är det inte mer naturligt att kontakta företaget för att få information? Man kan undra vad Pernilla J verkligen var ute efter?

För mig är detta anmärkningsvärt.

Om Anna Bäsen eller Hans Isaksson hade bemödat sig att kontakta oss som företag hade de fått reda på att produkterna är patenterade och för att få patent MÅSTE man kunna uppvisa vetenskapliga fakta, annars får man inga patent. Vidare hade vi kunnat upplysa dem om att produkterna tillverkas under GMP standard (strängaste renlighet - kvalitetskrav som existerar). Vi hade kunnat upplysa om de vetenskapliga studer som bevisar att vi har 10 ggr högre biotillgänglighet av fettlösliga substanser tack vare Nanosolve teknologin och vi hade kunnat förklara NTC konceptet (Närings Transport Konceptet). Vi hade till och med kunnat sätta ddem i kontakt med våra kunder som själva hade kunnat berätta om sina personliga erfarenheter om produkterna. Från företagssidan hade vi kunnat berätta att PM International har fått pris som ett av Tysklands 100 mest innovativa företag 8 år i rad samt att Rolf Sorg (grundaren av PM International) belv finalist i "Årets Entreprenör i Tyskland (pris instiftat av Ernst & Young). Detta hade man knappast givit till ett olagligt pyramidspel? De hade fått massor av information av oss men som sagt, det var de onekligen inte intresserade av?

Detta är ett klassiskt exempel på dålig journalistik där man bryter mot normen att "den utsatte" alltid skall ha en chans att yttra sig i ämnet. Detta har inte gjorts på något sätt.

Dålig stil och dålig journalistik Expressen!

Tyvärr kan vi inte gardera oss mot denna typ av nonsen när journalistiken inte sköts på ett korrekt sätt. Nu är detta som sagt en blogg och inte en artikel så jag antar att andra regler gäller för bloggare än för journalister.

Beklagligt och beklämmande, bara att bemöta sin downline med fakta om de undrar, lägga detta bakom sig och gå vidare.

Detta var sista gången jag köpte Expressen….

Med vänliga hälsningar

Gabriel Callert

Maria
4/13/11, 1:14 PM
#20

#19 Du får skilja lite på hälsokost och naturläkemedel. Det är inte riktigt samma sak.

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Maine]
4/13/11, 1:15 PM
#21

#19  Måste man kolla upp produkter med säljare? Kan man inte läsa sig till innehållet ändå? När jag köper något jag stoppar i munnen, så vill jag se exakt vad det är och i vilken mängd.

Länka gärna var det står exakt innehåll, för jag har lite dålig syn, så jag har kanske missat det. Flört

Tyvärr så orkade jag inte läsa hela inlägget, men hoppas du orkar svara på min fråga, för det vore intressant att få veta det exakta innehållet.

Ketang
4/13/11, 1:16 PM
#22

FitLine är hälsokost och det är hälsokost jag pratar om här. Det finns kontrollerad hälsokost som läkare inte rekomenderar. Naturläkemedel är en helt annan sak.

Maria
4/13/11, 1:19 PM
#23

#22 Kan du förklara för mig vad som menas med kontrollerad hälsokost? Kontrollerad av vem? Under vilka former och avsikter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Maine]
4/13/11, 1:21 PM
#24

Det är ju synd egentligen, OM preparaten är så bra och allt, varför inte sälja dem i handeln? Det kostar ju en hel del när återförsäljarna ska ha sin provision med. Personligen så litar jag mindre på preparat som enbart säljs via homeparty och inte i handeln. Fel, tycker många, men det är min högst personliga åsikt! Glad

Ketang
4/13/11, 1:47 PM
#25

#23 FitLine är testat och godkänt av Ett doping laboratorie i tyskland det är OS ackrediterat. Tyska skidlandslaget använder FitLine offentligt  och kontrolleras regelbundet av Swiss vitamin institute i Lausanne.

Jag kännde själv ibörjan att jag var lite skeptisk just för att dom valt att sälja via hemförsäljning. Men jag tycker att det är fel att dissa något innan man satt sig in i det ordentligt. Bara för att dom inte gör som alla andra betyder det inte lurendrejeri. Däremot finns det ju massor med företag som gör reklam i vanliga tidningar tex som är hur oseriösa som helst ;-)

[Maine]
4/13/11, 1:55 PM
#26

Precis som jag skrev, en del kan tycka min åsikt är felaktig, men som jag också skrev, det är min högst personliga åsikt. ;) Jag har även samma åsikt om många andra varumärken..

Ketang
4/13/11, 1:59 PM
#27

#26 Jag förstår det. Man är ofta väldigt snabb att dömma ut ett företag som "inte gör som alla andra". Jag gör det också. Men efter att ha sett effekten av denna produkt har jag fått tänka om ;-) Det behöver inte betyda att det är lurendrejeri/oseriöst för att dom väljer att marknadsföra sig på ett visst sätt. Kolla Tupperwere som hållt på i så många år. Dom är seriösa och har riktigt bra grejer. Sen kan man tycka vad man vill om att dom bara säljer via homepartyn, men det fungerar för dom ;-)

Annons:
[Maine]
4/13/11, 2:07 PM
#28

#27  Ja smaken är som baken.. men jag dömer på intet vis dem som tror på dessa preparat eller känner sig bättre, så jag är ju tacksam om man inte dömer oss (mig) som inte litar på dem. Glad

Vad gäller TW, så är det dyra prylar som inte är värda sitt pris. Återigen min personliga åsikt. Jag köper hellre plastvaror i handeln, och byter ut dem när och om de blir fula och missfärgade. Nu blev det lite OT i Fitline-diskussionen..

Ketang
4/13/11, 2:14 PM
#29

Jag dömer ingen som inte tror på det jag tror på. MEN jag tycker att det är tråkigt för dom som dömmer utan att veta något om det. Men om man är insatt i något har man rätt till en egen åsikt om det givetvis!

Ang TW så gör jag likadant ;-) Har en del saker därifrån och visst är dom BRA, men jag har inte betalat nåt för dom ;-) Jag köper alla mina plastburkar på ikea eller öb eller nån annan stans där priserna är humana ;-)

[Maine]
4/13/11, 5:25 PM
#30

#29  Jag har rätt till min åsikt även om jag inte "är insatt i något". Jag lider inte ett dugg av det, så tråkigt är det inte.  Flört

Och sätter punkt för de åsikterna. Nu är jag bara nyfiken på innehållsdeklarationen för produkten.

Ketang
4/14/11, 7:18 AM
#31

#30 Precis som jag har rätt till min åsikt om folk som dömmer utan att veta något om det dom dömmer då ;-) För en innehållsdeklaration får du kontakta FitLine för att få rätt betäckningar.

[Maine]
4/14/11, 7:34 AM
#32

#31  Skulle aldrig falla mig in att ta kontakt med dem efter att ha läst ett något snarstucket inlägg här ovan av deras representant.

Jag hade uppskattat ett mer informativt och positivt inlägg med full innehållsförteckning.

Ketang
4/14/11, 7:42 AM
#33

Det är ju din egna förlust. Jag försöker inte omvända dig. Är du intresserad tar du reda på det jag inte kan ge dig. Men jag fick nog inte ha min åsikt…eller hur.Deras representat är jag inte. Jag säljer det inte ens ;-)

[Maine]
4/14/11, 7:54 AM
#34

#33  Nej jag förstår att du inte är deras representant, men i inlägg #19 så var det en sådan som skrivit svaret, det var denne jag syftade på.

Och som sagt, det är absolut ingen förlust för mig, jag klarar mig bra ändå! Flört

Sedan gör jag som många andra, jag tror inte på allt jag läser.

Varför skulle du inte få ha din åsikt om preparatet? Det får alla ha! Men jag har ingen åsikt om din åsikt om preparatet, däremot har du en åsikt om min åsikt om preparatet. Stor skillnad.

Nu orkar jag inte lägga energi på att tjafsa om att döma hit och dit, och så vidare.

Om någon har innehållsinfo, så länka gärna!

Annons:
[Maine]
4/14/11, 8:07 AM
#35

Hittade en jätteintressant tråd på Alternativa behandlingar iFokus

http://alternativbehandlingar.ifokus.se/discussions/4d713a69b9cb4622390524e8-fitline-naringsdryck

Vet inte om man får länka till andra sajter, men jag chansar! Flört

Shakti
4/14/11, 9:50 AM
#36

#19

Är det verkligen förbjudet att publicera innehållsdeklaration på Internet enligt EU? Var finns den lagen att läsa i så fall och för vilka alla produkter gäller den?

"3. Han skriver att produkterna saknar innehållsdeklaration - Ren osanning! Vi följer de strikta regler som EU förordning föreskriver. Innehållsdeklarationen publiceras inte på Internet där Hans Isaksson har inhämtat sin information"

[Maine]
4/14/11, 11:24 AM
#37

Har återförsäljarna den exakta innehållsdeklarationen?

Eller får man bara den infon från "toppen"? Det låter så på #19, där denne skriver att ingen har kontaktat dem för info. Kan man då inte få den infon av återförsäljare?

Honestyisdead
4/14/11, 11:52 AM
#38

Jag brukar kunna hitta innehållsdeklaration på matern jag köper.

Ketang
4/14/11, 3:09 PM
#39

Innehåll står på burkarna. Det tycker jag personligen räcker… Vet inte om ex skogaholm har innehåll i sina bröd på nätet?

Honestyisdead
4/14/11, 3:39 PM
#40

#39 Jodå, de har ingridienser, allergiinformation och näringsinnehåll ;) På hemsidan.

[Maine]
4/14/11, 3:46 PM
#41

Vill någon som har en burk skriva innehållet? Glad

Annons:
Ketang
4/14/11, 4:24 PM
#42

Jag kan göra det i morgon, just nu har jag tyvärr ingen tid. Men det är flera olika burkar.

[Maine]
4/14/11, 5:25 PM
#43

#42  Tack, det ska bli spännande att se vad det innehåller. Har du många produkter så behöver du väl inte skriva upp alla..Cool

Blev du informerad om vad det innehöll när du beställde?

Ketang
4/14/11, 9:21 PM
#44

#43 Jag har tre burkar, jag kan ta en av dom.

Ja jag blev delvis informerad om vad dom innehåller. Allt är ekologiskt odlat och alla allergener är bortplockade så är man allergisk mot något i pulvret kan man dricka det ändå.

Fast jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte är den som lusläser saker jag stoppar i mig. Skriver läkaren ut piller tar jag dom utan att blinka. Köper jag nåt på hälsokost tar jag reda på att det "fungerar" på det jag vill…men jag läser inte vad det är i… Men en innehållsförteckning kommer i morgon någon gång!

[Maine]
4/14/11, 9:29 PM
#45

Jag har faktiskt blivit mer noggrann när jag handlar mat, jag har börjat läsa och jämföra innehåll, då det kan finnas något som man kan vara allergisk emot.

Vad gäller medicin, så tål jag inte alla preparat där heller, så det blir diskussioner med läkaren innan jag får något utskrivet. Flört

Vad gäller innehållet, ingen brådska, jag är bara allmänt nyfiken, och det ska man vara, annars får man inget veta! *ler*

Ketang
4/14/11, 10:04 PM
#46

Jag är inte allergisk mot något så jag har tyvärr aldrig tagit det för vana att titta på vad saker och ting innehåller. Sen är jag ganska dålig på det här med att skilja bra från dåligt ex mättat och omättat fett, Eämnen osv.

Men jag ska skriva en liten innehållsförteckning när jag hinner i morgon!

Ketang
4/15/11, 8:20 AM
#47

Här kommer en innehållsförteckning:

FitLine Activize Oxyplus (Cellförsörjning): druvsocker, guarana extrakt pulver, försurningsmedel (citronsyra), rödbetspulver, C-vitamin, arom, niacin, sötningsmedel (acesulfarm K som dom jobbar just nu på att byta mot ett naturligt) pantotenat, algpulver, B6-vitamin, B2-vitamin, B1-vitamin, folsyra, biotin, B12-vitamin.

FitLine Basics (Cellförsörjning): fruktose, gummi arabicum, havrekli, ärtfiber, förtjockningsmedel (guarkärnmjöl), surhetsreglerande medel (citronsyra), acerolapulver, arom, äppelfiber, förtjockningsmedel (pektin), grönsakspulver (broccoli, kål, morot, grön paprika, spenat, tomat), C-vitamin, vegetabiliskt enzymkomplex (amylas, proteas, laktas, lipas), inulin, riskli, selenrik jäst, grönte-extrakt, syrakultur (bifidobacterium lactis Bb-12, Lactobacillus acidophilus La-5), färgämne (kurkumin), e-vitamin, betakaroten, druvkärnextrakt.

Allt är vattenlösligt och tas upp av kroppen direkt till 100%. Vanliga tabletter som man köper på ex hälsokost är fettlösliga och ligger i magsäcken så länge att magsyran förstör stora delar av den innan den går vidare. Och kroppen tar upp ca 10-25% av resterande då det är just fettlösligt.

FitLine har inga E ämnen i och det tycker jag är bra!

[Maine]
4/15/11, 8:43 AM
#48

Tack så mycket!Glad

En fråga till bara.. det står inte hur mycket av varje ämne, tänker på vitaminerna?

Och aromen, är den naturlig?

För min del hade den första produkten sållats bort direkt pga sötningsmedlet.

Vad gäller färgämnet kurkumin så har den E-100 i livsmedel. Men det kanske inte räknas här?

För övrigt kan jag inte se något speciellt med innehållet, jag kan få i mig samma vitaminer med kosttillskott som jag redan äter.

Och kan därmed inte heller förstå hur det kan bota vissa sjukdomar. Så detta ändrade inte min åsikt, tvärtom, det verkar dyrt.

Vad kostar en burk och hur länge räcker den?

Annons:
Ketang
4/15/11, 8:59 AM
#49

Vanligt kosttillskott är fettlösligt och därmed får du inte i dig allt det du stoppar i dig. Om aromen är naturlig eller inte vet jag inte. Jag är en helt vanlig kund så jag kan inte så mycket om det här än så länge.

Grejjen är att det är inte innehållet som skiljer så mycket utan produkten i sig. Den är vattenlöslig och i extremt små bitar så kroppen tar upp 100% av den. Det går ut i cellerna direkt och syresätter dom och hjälper till att reparera.

Tyvärr kan jag inte allt, men är någon intresserad kan jag hänvisa till en tjej som kan mycket mycket mer om detta än jag. Hon har druckit detta i ett år och blivit otroligt mycket hjälpt av den.

Men vad jag fattat så går det knapt att jämföra med vanlig hälsokost då detta är en helt annan teknik som används så att kroppen kan tillgodogöra sig det bättre än vanliga tabletter som förstörs av magsyran.

Ketang
4/15/11, 9:10 AM
#50

Activize Oxyplus kostar 335:- räcker ca en månad beroende på hur ofta man tar. Den kan man ta innan träning osv så tränar man mycket kan den nog gå åt på en månad.

Basics kostar 649:- den är stor men man tar mycket så den går åt på en månad.

Restorate kostar 195:- och går åt på en månad.

Köper man alla dom här burkarna i tre månader får man dom för 849:-/månad.

Jag vet flera som kunnat sluta med både antidepressiva och smärtstillande när du tagit detta och slår man ut kostnaden så är det inte så himla dyrt. Ska man få i sig allt detta från hälsokost blir det betydligt dyrare då man får köpa massa olika burkar och dessutom tar inte kroppen upp allt…

Maria
4/15/11, 10:42 AM
#51

Jag ställer mig mycket tveksam till detta med att produkten ska vara "vattenlöslig"?

Vanliga tabletter förstörs av magsyran?

Hur ska man kontrollera denna tekniken? Är det nanoteknik vi pratar om?

Det låter som ett hur luddigt försäljningargument som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Maine]
4/15/11, 10:54 AM
#52

Så är det, var och en blir salig på sin tro! Glad

Men jag tycker dock, att om folk går ut med att de blivit friska från den ena krämpan från den andra, då vore väl det en sensation?! Tänk att kunna jobba heltid från att varit sjukskriven i några år, pga Fitline.. FK kanske kan sponsra då? Flört

Jo, nu var jag lite ironisk, men vill påpeka att jag på intet vis hånar dem som tror på detta. Nu har jag tjatat färdigt här, jag har fått svar på mina frågor och det tackar jag för!

DesK
4/15/11, 1:16 PM
#53

Utöver vad som sagts ovan, vill jag säga att det finns en hel del olika preparat som endast säljs via "slutna grupper" samtliga dessa preparat har några saker gemensamt: 1. De saknar fullständig innehållsdeklaration, 2. De är hutlöst dyra, 3. Effekten av dem går inte att verifiera eller falsifiera, därför att de hamnar under det som många av oss skulle benämna "Tron kan försätta berg". Det är heller inte ovanligt att dessa företag som marknadsför preparaten sponsrar exempelvis tyska skidlandslaget som därmed måste uttala sig positivt om preparatet ifråga. Beträffande hälsokost och naturläkemedel så är dessa 2 helt skilda saker. Med hälsokost menas en hälsosam kost, som inte på något sätt har genomgått någon kontroll, annat än de sedvanliga stickproverna som genomförs på all mat här i Sverige. Vad som är en hälsosam kost varierar dock en hel del mellan oss människor. Naturläkemedel däremot är preparat som genomgått viss kontroll så att de anses ofarliga att förtära, men inte heller detta stämmer för det finns mängder av naturläkemedel som kan vara direkt hälsovådliga vid förtäring i såväl mindre som större doser.

Det är något som har gått väldans snett, när så otroligt många människor tror att de måste inta diverse kosttillskott för att må bra! De flesta borde klara sig utmärkt om de bara äter en bra kost och det blir garanterat mycket billigare än alla dessa märkliga "kosttillskott" som växer fram som svampar ur jorden. Som sagt tron kan försätta berg och det är här och endast här som de flesta av dessa preparat hamnar vid en noggrann granskning.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ketang
4/15/11, 1:20 PM
#54

#51 Vad är det som är så konstigt?? Och att kontrollera hur vissa saker tas upp i kroppen och vad som händer i magen på folk är väl inte konstigt det heller. Det forskas ju på mycket konstigare saker än så!

#52 Det ÄR en sensation om du frågar mig. Det finns läkemedel som gör folk friska från div sjukdommar också, skulle försäkringskassan sponsra det med kanske ;-)

Maria
4/15/11, 1:25 PM
#55

#54 Skulle vara jätteintressant att få se en länk till denna "vattenlösliga sensation" Jag har försökt att googla.

Du menar att det är forskning och då måste det ju finnas resultat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ketang
4/15/11, 1:46 PM
#56

Jag ska se vad jag kan göra för att få fram det. Resultat finns, men jag kan inte svära att dom går att läsa på internet, men som sagt, jag ska kolla!

Ketang
4/15/11, 2:32 PM
#57

Nu har jag fått svar som jag vill klistra in här, men det går inte! Suck! Får skriva in allt "för hand" senare…

[Maine]
4/15/11, 2:48 PM
#58

#54  Såg inte detta som var riktat till mig förrän nu. Ja, om läkemedel kunde bota tinnitus och andra sjukdomar som folk är pensionerade för, då håller jag med, då kunde FK sponsra. Flört Om Fitline är så bra som en del säger, då borde det ju klassas som läkemedel och stå under kontrollerade former.

Honestyisdead
4/15/11, 3:42 PM
#59

Ketang; undrar du inte själv varför det inte finns på nätet?

Ketang
4/15/11, 3:55 PM
#60

Allt står inte på nätet så är det. Så NEJ jag undrar inte varför det inte finns på nätet…eller hittas av någon HÄR på nätet. För det kan fortfarande stå på nätet… Och även om det inte skulle stå på nätet betyder det inte automatiskt att det inte är bra för det ;-)

#58 Det ÄR under kontrollerade former, om du läser vad jag skrivit så ser du det ;-)

#55 Varför det är så bra med vattenlösligt… skaka fram en länk om detta… Alltså att det är vattenlösligt det visar ju näringstransportkonceptet, NTC. Med näringstransportkonceptet så garanterar vi att näring når dit ut den skall verka med mest effekt och det är ju i cellerna. Allt fettlösligt ska ju ner till levern och jobba och det innebär ju en del jobb för kroppen men vi har med Näringstransportkonceptet brytit ner alla näringsämnen i nanoteknik och då det gjordes så tog man bort staven som gjorde att de fettlösliga var fettlösliga och gjort om dem till vattenlösliga. Och det är ju viktigt att vi tar det som vattenlösligt så det inte ligger och lagras i kroppen. Tror att ni med har läst att får man i sig för mycket A-vitamin, som är fettlöslig, så kan de vara skadligt för kroppen, men när vi gjort om den till vattenlöslig så tar kroppen upp det den behöver och resten kissar vi ut och på det viset kan vi inte överdosera men ändå ge kroppen det den vill ha och då är det ju bara bra.
Men någon bra länk om detta…. jag det är väl om hon går in och söker på Näringstranportkonceptet…. tror jag, har inte gjort det själv någon gång ännu men jag litar helt på NTC som till och med har varit i domstol nu i Tyskland då det var ett gäng läkare som var emot denna dryck och sa att det kan inte finnas något som är så bra som Näringstransportkonceptet som Fitline använder sig av…. här sträcker jag på mig, det var nämligen så att VI VANN utan någon tvekan.

Det är det bästa svaret jag kan ge så här men jag kollar gärna med ******* på måndag då hon kommer hem igen.

Honestyisdead
4/15/11, 4:01 PM
#61

#60 Studier som blivit gjorda för sånna här "mirakel" saker, borde ju de som säljer vara väldigt måna om att visa upp. Så att dom inte finns lättiljängliga på nätet gör att jag fattar misstanke. Likaså att det inte finns någon hemsida.

Och jag tror fortfarande att om dessa saker botade allt det du skrev upp, då hade även läkare visat intresse. Jag menar tinnitus, de söker fortfarande efter bra bot på det.

Ketang
4/15/11, 4:55 PM
#62

Hemsida finns! http://pm-international.com/?action=article&a_id=9453&cid=203&c_id=1715&TP=6087246

Och det är ingen som tvingar dig att "tro" på det… Vissa vet att det fungerar då dom blivit mycket bättre Flört

Annons:
Honestyisdead
4/15/11, 5:13 PM
#63

Nä jag vet att ingen tvingar mig :P Jag antog att det itne fanns ngn hemsida eftersom du inte gav den då jag bad om det.

Ketang
4/15/11, 5:27 PM
#64

#63 Det har jag nog missat då ;-) Men nu har du den i alla fall.

DesK
4/15/11, 5:34 PM
#65

Ketang förstår du inte att Hera, Bumbleboo och jag undrar över på vilka vetenskapliga beprövade grunder detta Fitline kan sägas ha någon effekt? Det är helt enkelt inte vare sig sannolikt eller trovärdigt att ett enda medel skulle ha så många olika goda effekter som du beskriver - Då vore det en stor sensation inom medicinvetenskapen och då skulle det omskrivas vitt och brett! Vad beträffar Fitlines eventuella positiva effekter så handlar det just därför sannolikt om fenomenet tron kan försätta berg. Så det är du som besitter tron men Hera, Bumbleboo och jag vill ha lite mer hållbara fakta angående detta preparat.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ketang
4/15/11, 10:09 PM
#66

De här produkterna är gjorda på vetenskapliga studier och har hela 7 st världspatent, så de är unika. Och de är en jättesensation men inom läkemedelsindustrin så tas det inte emot för vi blir för friska av den…. pengar….

Att ni inte hört något om Fitline innan kan bero på att den här drycken har ingen reklam, utan Rolf Sorg vill att den ska spridas ut via möten, för att på så vis så får de som är intresserade verkligen en personlig information, och har han inte några nöjda kunder så sprids inte produkterna vidare. Nu finns Fitline i 31 länder och alla hårda granskningar som Fitline utsätts för frivilligt gör att den här produkten verkligen inte är en bluff. Vi använder oss av Näringstransportkonceptet som vi är helt ensamma om, vi granskas av GMP och SWISS, plus att vi är godkända av olympiska komitten (väldigt många elitidrottare använder den här produkten, just för att de är friskare, höjer sin prestationsförmåga med minst 10%, och de återhämtar sig snabbt efter träning).

Men jag kan lova man behöver tro på produkten för den rensar verkligen ur skiten ur kroppen, använder man den bara ordentligt så får man fina resultat.

DesK
4/15/11, 11:27 PM
#67

Ketang återigen så skriver du att man behöver tro på produkten för att den ska ge effekt. Således ber jag  dig än en gång att präsentera VETENSKAPLIGT BELAGDA STUDIER för det som du hävdar ovan. Just ditt slutord i #66 "Men jag kan lova man behövr tro på produkten för den rensar verkligen ur skiten ur kroppen…" visar på att detta är en produkt som saknar verifiering i vetenskapen. Så återigen ber jag dig att ge vederhäftiga och någorlunda sannolika besked angående denna, enligt din mening, fantastiska produkt! Vad jag förstår av vad du hittills presenterat angående denna tvivelaktikiga produkt så är effekten av socker med flera uppiggande effekter de enda fina resultat mn får. Således är ordentligt användande av produkten likvärdigt med exempelvis druvsocker kombinerat med koffein.

Post scriptum Jag förstår av dina tidigare inlägg här att du själv är aktiv försäljare av denna produkt och det är väl bra att du tror på vad du själv säljer, men du bör allt sätta dig in i vad det är du säljer betydligt bättre än du gör just nu. Återkom gärna med mer vederhäftiga och hållbara argument för varför denna produkt bör finnas på marknaden!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
4/16/11, 8:28 AM
#68

Ketang. Du börjar din tråd med frågor om Fitline och organisationen och har beställt varor.

I resten av tråden är du ganska insatt även om inga större sensationer har presenteratsFlört Du skriver dessutom i "viform" när det gäller detta varumärke.

Är dina frågor ärliga i #0 så har du med andra ord gjort en ganska snabb "nyfrälsningsresa" och det ser jag bara som oroväckande.

Vart vill du komma?

Är det ren reklam för produkten? Då kommer jag att låsa tråden.

Kan du precis som Desk skriver presentera lite mer vetenskaplig fakta bakom detta NTCkonceptet och varför det inte är mer omkrivet och använt så är du välkommen.

Läs gärna artikeln om placeboGlad

Placebo

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ketang
4/16/11, 9:08 AM
#69

Jag är fortfarande nybörjare på detta och har som jag tidigare sagt tagit reda på svaren från annat håll. Jag har VÄLDIGT svårt att tro på placebo effekten mot ex reumatism och tinnitus. I så fall skulle ju lkare bota detta relativt enkelt. Jag har vidare befodrat svar jag fått från en av tjejerna som blivit hjälpta så NEJ jag säljer inte detta. MEN jag kan berätta att sen i fredags när jag började har jag sovit mycket bättre än tidigare och i morse när jag klev ur sängen kännde jag inget i fötterna! Jag som sen många år tillbaka haft jätte ont i fötterna som kännts svullna på morgonen.

Ni får tro vad ni vill, jag kan se om jag hittar några "bevis" till er. Men jag tror inte det hjälper för länkar ni fått hittills har inte ens kommenterats vad jag kan komma ihåg och ni kräver bara mer och mer. Ni blir aldrig nöjda, men jag skriver inte detta för att "omvända er" heller. Det är inte mitt problem ;-)

Annons:
Maria
4/16/11, 9:34 AM
#70

#69 En läkare kan inte bota med placeboeffekt utan det är något som kommer inifrån en själv. En inre övertygelse.

Jag har själv arbetat flera år inom Hälsokostbranchen och sedemera sjukvården.

Tron kan försätta berg. Lurendrejeri är stort inom hälsokost och det börjar numera uppmärksammas mer och mer vilket jag tycker är bra. Strängare regler för vad som får saluföras som naturläkemedel, häslokost, kosttillskott och så vidare.

Allt som har med hälsa och skönhet kan man tjäna stora pengar på.

Visst finns det seriösa företag men jag tror man ska ta alla "underkurer" med stor skepticism.

Sedan är det ju bara att gratulera om man tycker att man blir hjälpt oavsett var det kommer ifrånObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ketang
4/16/11, 9:38 AM
#71

#70 OM det skulle vara placebo effekt så varför vara skeptisk? Hjälper det fyller det en funktion. Sen kan jag inte förstå hur man kan "tro" bor ex reumatism? Men det kanske du kan förklara för mig?

Maria
4/16/11, 9:48 AM
#72

Nu blir du motsägelsefullFlört Är det palceboeffekt så är det ju noll effekt vetenskapligt. Då är det inte bara skeptiskt utan helt och hållet utan verkan.

Att "någon/några" blivit botade från reumatism säger inte så mycket. Har reumatismen varit konstaterad? Det är en ganska komplex sjukdom. Förbättrad är en annan sak.

Skulle detta vara sant så borde reumatikerförbundet, reumatologerna och hela sjukvårdsapparaten vara väldigt insatta och intresserae för det vore en sensation och stora vinster för hela samhället och alla drabbade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ketang
4/16/11, 2:43 PM
#73

#72 OM det skulle vara placebo ja. Men hon jag köper mitt av har haft konstaterad Reumatism och är konstaterat frisk ifrån det via tagna prover.

Det är mycket som borde. Och vad vet vi? Reumatiker förbundet kanske ÄR intresserade av det, vem säger att dom inte är det? För att jag inte vet… betyder inte att det inte kommer så småningom eller hur!

[Maine]
4/16/11, 3:00 PM
#74

#73  Nu måste jag ju bara kommentera detta! Flört

Om hon har haft reumatisk och nu blivit frisk, så tycker jag att hon ska gå ut i media med detta så att alla som är reumatiker har chansen att bli friska! Nej, det är inte ironi, utan jag menar det på fullt allvar.Har hon blivit frisk, så tycker jag att det är något man kan dela med sig. Det finns många som har ont av reumatism, och finns det mirakelmedel, så är det väl bra?

Ketang
4/16/11, 3:37 PM
#75

#74 Ska hälsa henne detta. ;-)

Maria
4/16/11, 3:45 PM
#76

#73 "En fluga gör ingen sommar" tyvärr.

Men som Maine skriver så är det ju snudd på sensation.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Urkraft
6/18/11, 6:20 PM
#77

Svarar bara på ts - Har du frågor om organisationen så är det ju dina uplines du ska vända dig till, det är deras jobb att vägleda andra i organisationen. :)

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

starhawk
6/19/11, 1:56 PM
#78

Måste bara kommentera detta med att det skulle rensa ut slaggprodukter, hur kan man bara tro på sånt? Kroppen har tre organ vars uppgift är att rensa ut eller neutralisera slaggprodukter i kroppen nämligen Levern och Njurarna. Vad kan få en att tro att ett kosttillskott, som dessutom måste passera tarmväggen som är vårt främsta skydd mot att få in skräp i kroppen, skulle klara den uppgiften bättre? Detta är ju fullständigt ologiskt, det fallar ju på sin egen orimlighet!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Ketang
6/19/11, 2:17 PM
#79

#78 Konstigt att folk åker på svindyra hälsoresor och sitter på hinkar och dricker saltvatten en hel helg då för att rensaur slagg produkter. Kroppen klarar inte av att göra sig av med all skit!

Någon som kan sånt där bättre kan ju förklara för dig ;-)

Maria
6/19/11, 2:20 PM
#80

#79 Ja, det är verkligen konstigtFörvånad Det borde vara anmälningsbart att lura människor på pengar tro och hopp på detta sätt.Skrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ketang
6/19/11, 4:43 PM
#81

Då undrar ju jag vad det är som kommer ut om det inte är slagg. Kom gärna med nåt vetenskapligt motbevis Flört

Maria
6/19/11, 4:47 PM
#82

#81 Om du pratar så varmt för detta så är det du som ska komma med vetenskapliga bevisFlört

Vad är slagg för det första? Hur kommer det ut?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
6/19/11, 5:04 PM
#83

De "slaggprodukter" vi alla får ur oss är fast och flytande avföring samt svett och samtliga dessa får vi alla, på ett eller annat sett, ur oss i stort sett dagligen, utan några speciella kurer och /eller "mirakelmediciner". Att sedan allt som vi får ur oss ändrar karaktär beroende av vad vi stoppar i oss är ju en självklarhet.
Ketang nu har du ju själv sysslat med detta "mirakelpreparat" ett tag, men ännu har du inte presenterat några vetenskapligt hållbara fakta och bevis för preparatets hälsobringande effekter. Som du kan se så ifrågasätter även Starhawk i #78 dina påståenden här i tråden angående ditt "mirakelpreparat". Sedan föratår jag inte alls vad ditt #79 har med ditt "mirakelpreparat" att göra? Eller är det möjligen så att Fitline endast innehåller saltvatten och att det tillhandahålls vitt och brett på våra olika hälsohem?
Vad jag vet har vi flera bra hälsohem i Sverige men inget av dessa bjuder sina besökare på Fitline - vad jag vet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
starhawk
6/19/11, 5:04 PM
#84

#79: Du påstår alltså att kroppen inte skulle ha kapacitet att ta hand om sina egna slaggprodukter? Jag har aldrig hört något så infantilt! Det faller ju på sin egen orimlighet, då skulle ju kroppen samla på sig slaggprodukter tills vi dör av dem, tror du verkligen att miljoner års evolution kunnat göra en sån miss eller har du sett på nyheterna om någon person som dött av för mycket slagg i kroppen?

PS dom som dött av uremi räknas inte eftersom dom har icke fungerande njurar det här gäller friska personer

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Ketang
6/24/11, 8:58 AM
#85

#84 Nej inte slaggprodukter efter ex träning. Det är en helt annan femma! Jag menar att kroppen inte är byggd för att kunna ta hand om transfetter, konserveringsmedel och annan skit vi stoppar i oss!

Maria
6/24/11, 9:04 AM
#86

#85 Så du tror att kroppen sorterar slaggprodukter? "Detta är naturligt slagg, detta är onaturligt osv"Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ketang
6/24/11, 9:24 AM
#87

#86 Jag tror inte att kroppen tänker så NEJ. Du behöver inte idiotförklara mig för att du tror att kroppen klarar av att ta hand om alla gifter och skit vi får i oss. Om inte kroppen hade lagrat sånt så hade vi inte varit så sjuka som vi är i dag. Men du kanske har missat att folk är sjuka???

Mineral olija ex tas upp och lagras i kroppen. Det kan ge dig ledgångsreumatism.

Maria
6/24/11, 9:33 AM
#88

#87 Jag idiotförklarar ingen men däremot kräver jag faktiskt att du visar med någon form av vetenskapligt belägg (inte reklam) det du avser och skriver.

Tror du jag missat att folk är sjukaFlört

Folk har faktiskt varit sjuka och avlidit i alla tider. Dessutom har vi numera en väldigt hög medellivslängd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ketang
6/24/11, 9:40 AM
#89

Jag är uppenbarligen den enda som ska bevisa saker här. Jag tycker det skulle vara intressant att se vetenskapliga bevis för att dessa ämnen INTE lagras i kroppen som ni påstår!

Maria
6/24/11, 9:45 AM
#90

Det är du som tagit upp detta med FitLine så jag (eller någon annan) har ingen anledning att bevisa något för dig.

Är du intresserad av forskning så är det brara att googla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ketang
6/24/11, 9:57 AM
#91

Du utgår jag ifrån att det inte finns några som helst belägg för det ni säger om ni inte kan bevisa det Flört Precis som ni gör mot mig.

Maria
6/24/11, 10:06 AM
#92

Det är väl ganska självklart att kroppen kan lagra gifter. Ingen har sagt motsatsen.

Normala "slaggprodukter" däremot är vår kropp mycket väl kapabel till att ta hand om.

Nu är handlar ju tråden om att Fitline rensar slaggprodukter och frågan kvarstår.

Vilka slaggprodukter avses och hur går rensningen till?

Du har ju tagit upp "frågan" så det är faktiskt du som ska komma med belägg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ketang
6/24/11, 10:26 AM
#93

Med slaggprodukter avser jag ex konserveringsmedel och annat som vi stoppar i oss genom mat som kroppen inte är byggd för att klara av att ta hand om. Sen är det så mycket mer som lagras i kroppen och "slagg" var kanske fel av mig att kalla det.

mongu
6/24/11, 10:39 AM
#94

# Visa då på studier som är vetenskapligt gjorda. Det är det vi alla är intresserade av inte av reklam för Fitline.

Tar man upp en viss produkt och lovordar den som du gör då får man också va beredd att kunna visa vetenskapliga bevis för att det är så.

Inget konstigt med det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Ketang
6/25/11, 8:21 AM
#95

Fast nu pratade vi om "slaggprodukter" och att några här anser att kroppen är byggd att klara av all skit man stoppar i sig. Ang vetenskapliga bevis så är det svårt att få fram bevis som ni skulle godkänna. Att levande människor kan intyga att dom blivit av med konstaterad reumatism tex godtar ni ju inte. Ibland får man helt enkelt välja att lite på människor. Alla är inte lurendrejare som ljuger!  

Och länkar jag lämnat här till ex GMP Standard och Swiss duger ju inte heller. Så ni blir ju aldrig nöjda. Men det är ju er förlust och ingen annans.

DesK
6/25/11, 8:39 AM
#96

Jag kom i smaspråk med en läkare häro dagen och passade då på att fråga om kosttillskott i allmänhet och även om FitLine. Beträffande vanliga vitamintillskott sa han att dessa visst kan vara bra för en del människor. Preparat som FitLine och andra liknade avrådde han dock mycket bestämt ifrån då han alltför ofta träffar på människor som berättar att de tar sånt till ingen som helst nytta eller så blir folk sjuka av dessa preparat. Hans kommentar var: De enda som verkligen tjänar på alla dessa "underpreparat" är de som säljer det! Och han tillade också att placeboeffekten är en stor grej för alla dessa märkliga preparat.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mongu
6/25/11, 11:49 AM
#97

# 95 Visa dom vetenskapliga studierna som du säger att vi inte godkänner och låt oss själva läsa och avgöra om vi tycker det är nåt att ha.

Att bli av med en sjukdom kan bero på många orsaker, skulle detta kunna bota så skulle det ju va bra underlag för forskning inom medicin. Men är det säkert att de som blivit av med reumatism verkligen hade diagnosen? Eller hade de endast symptom?

Det är stor skillnad för symptom betyder inte alltid att man har sjukdomen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Ketang
6/25/11, 5:24 PM
#98

#96 EN läkare säger en sak och då är det säkert så, givetvis. Läkare har ju aldrig fel Flört 

Angående reumatism så vet jag att det har funnist diagnos på det. Det var alltså inte bara symptom.

Men jag tänker inte lägga mer energi på att diskutera det här nu. Ta det som ni vill, men jag har annat att göra.

starhawk
6/25/11, 7:23 PM
#99

Äsch lika bra att kapa deltagandet i den här diskussionen, hon lyssnar ju inte

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Urkraft
6/25/11, 7:54 PM
#100

#96

Kanske den gode doktorn borde utbilda sig eller åtminstone läsa på om produkterna har uttalar sig om, urk vilken oprofessionell karl om detta nu ens skett. ;)

Farligt med GMP-testade, dopingtestade (på OS-lab) produkter, som används av elitidrottare - suck vilken idioti och påstått från en "skolad".

Tror ingen här inne ens vet vad GMP-standard innebär. Kolla upp det och betänk att endast 5% av alla kosttillskott på marknaden håller den standarden.

Här har ni en artikel från Läkartidningen, skriven av en alldeles tvättäkta doktor, angående värdet av näringstillskott (här bara om D-vitamin): http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/6/6279/LKT0711s853_857.pdf

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Ketang
6/26/11, 7:42 PM
#101

#100 Spelar ju ingen roll om det håller GMP standard och att OS kommitén godkänt det, att Swiss testat det osv osv. Det är tydligen inga "forskningsresultat" och det är det enda som duger här…. Och säger en medelmåtta på vårdcentralen att det är dåligt så är det säkert så… eller hur.

DesK
6/26/11, 7:52 PM
#102

Ketang och #100 ni tar mycket stora ord i era munnar! Läkaren som jag råkade samtala med är ingen medelmåtta på nån vårdcentral utan han är professor och har i många år forskat om hur olika läkemedel påverkar oss + om det är skillnad mellan kända och vedertagna medicinmärken och mindre kända dito. Vänligen observera att en doktor inte med nödvänighet är det samma som en läkare!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ketang
6/26/11, 8:19 PM
#103

#102 Om den doktorn har forskat i FitLine och kommit fram till att det är bluff och båg kan ju du visa dom resultaten då. Har han INTE forskat i det så tycker jag att det är väldigt konstigt att en så högt utbildad människa dömmer ut något som är så väl testat och godkännt utan att veta vad det är egentligen. DET säger ganska mycket om den "doktorn" i så fall tycker jag.

mongu
6/26/11, 8:31 PM
#104

# 103 Återigen så ber jag att du ska visa de studier som finns som är vetenskapligt gjorda.

Tycker detta liknar mycket en annan tråd på ett annat forum där det inte heller kom fram några vetenskapligt gjorda studier på FitLine.

Varför så rädda att visa det ni tydligen har läst?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Ketang
6/26/11, 8:39 PM
#105

#104 Jag kan inte i nu läget plocka fram vetenskapliga bevis från nätet. MEN om du läser länkarna jag lagt ut här så kan du få reda på ett och annat om dessa tester som faktiskt är gjorda. Men då krävs det ju att du också kollar länkarna! Men som sagt, själva testerna som tydligen är det enda som duger tror jag inte går att få tag i på nätet så där utan vidare.

[Maine]
6/26/11, 8:43 PM
#106

Jösses vilket tjafs det blev om detta medel!

Varför inte låta dem som tror på FitLine göra det, och de som inte gör det, de gör helt enkelt inte det. Det finns massor av saker som man har olika åsikter och tro på. Huvudsaken man själv mår bra och inte försöker pådyvla någon annan sin tro/åsikt om man inte är mottaglig eller om någon annan kan må dåligt av det.

Hmm.. det blev nog lite rörigt det där.. Flört

DesK
6/26/11, 8:46 PM
#107

Ketang detta börjar bli rent ut sagt löjligt! Det var du som startade denna tråd och dessutom med ett frågetecken, sen visar det sig att du själv verkar vara helt övertygad om FitLines goda hälsoeffekter, men trots detta har du ännu inte presenterat en enda vetenskaplig studie som styrker dina påståenden.
Vänligen ber jag dig även att läsa innantill! Jag har inte påstått att läkaren ifråga har studerat just FitLine utan jag sa att han i många år har ägnat sig åt att forksa kring hur olika läkemedel påverkar oss och om det har nån betydelse o läkemedlen ifråga är av känt märke eller ett billigare mindre känt märke.
Det säger mycket att en högt utbildad medicinare dissar FitLine och andra liknande preparat ja, han är ju ingalunda ensam om att det. Så nu är det verkligen dags för dig att visa på några vetenskapligt grundade forskningsresultat!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ketang
6/26/11, 9:04 PM
#108

Du kanske skulle ta och läsa det jag skrivit med då? Att plocka fram vetenskaplig forskning på nätet ang fitline eller vad som helst för den delen är SVÅRT! Jag har inte direkt snubblat över forskningsresultat i andra avseenden heller när jag letat. Däremot är jag övertygad om att Swiss som testat produktet och OS kommitén som sett dessa vetenskapliga fakta inte blåljuger folk rakt upp i ansiktet. Hur skulle det se ut om dom godkänner ett preparat utan att dom kollat upp det noga som dom gör med allt annat som ofta dopingklassas?

Men att sitta och säga att ett preparat som är GODKÄNNT av OS kommitén och som har genomgått tester hos bla SWISS (och nej jag har fortfarande inte resultatet av denna forskning på papper att visa…) inte är bra utan att man ens kollat upp det tycker jag är mycket oproffsigt sagt.

Jag har träffat ett flertal anställda innom vården som direkt sagt att dom inte vill säga varken bu eller bä innan dom kollat upp vad det kan tänkas vara. Många har blivit mycket intresserade och velat veta mer. Men jag har aldrig stött på någon som dissat det rakt av så som din doktor gjort. Mycket märklig människa.

DesK
6/26/11, 9:16 PM
#109

Ketang han är mycket märklig ja, därför att han vågar ifrågasätta de etablerade medicinmärkena och även medicinbluffarna. Att ett preparat är godkänt av en OS-kommité betyder egentligen bara att sagda OS-kommité tjänar pengar på preparatet ifråga. VILL DU NU VARA SÅ SNÄLL ATT KOMMA MED NÅGRA HÅLLBARA FORSKNINGSRESULTAT! Istället för att käfta och gnälla över att vi ifrågasätter och undrar. (Ursäkta att jag skrev med versaler)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mongu
6/26/11, 9:34 PM
#110

Har läst på de länkar du lagt ut det är inte nån referens som framgår på nån av dom.

Nåt var enbart nöjda användare. Det är inte svårt att få ihop, för som sagt "tron försätter berg"

Men därifrån till att visa på studier som är gjorda och går att använda vetenskapligt har jag inte hittat.

För är det så fantastiskt så borde ju detta va intressant att gå vidare med och forska vidare på vad och varför det blir just så som det blir osv.

Såna studier som är publicerade i vetenskapliga tidskrifter går att få fram källhänvisningar på och beroende på vad det är för källor så framgår hur seriöst det är.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

starhawk
6/26/11, 9:41 PM
#111

Klart Ketang inte hittar några hållbara forkningsresultat, vem forskar på ett preparat som är helt klart Placebo?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[Maine]
6/26/11, 10:12 PM
#112

Nu börjar jag nästan tycka synd om Ketang, som får höra både det ena och det andra.

Det finns ju så många andra saker som religiösa bitar, där många tror att böner hjälper, gester som healing osv, blir de lika ifrågasatta?

Nu är jag kanske väldigt OT, men jag tror att detta handlar om tro precis som så mycket annat. Eller är jag helt ute och cyklar?

DesK
6/26/11, 10:22 PM
#113

Maine du är helt rätt på det! Men att då hävda att det är något utöver detta att tron kan försätta berg, det är det som jag och flera andra här ifrågasätter!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Maine]
6/26/11, 10:29 PM
#114

Var står det om berg? Jag kanske har missat det..

Men visst är det många som tror att tron på något kan göra underverk med människan.

Jag har också varit i tråden och härjat för länge sen, men jag har fått lite distans till det hela och tycker nog att folk får ha sin tro, bara man inte lovar folk bot för diverse sjukdomar och funktionshinder. Det är att gå lite för långt.

Urkraft
6/27/11, 8:04 AM
#115

Hinner inte läsa allt tjafs men min poäng kvarstår - Vilken titel en person än har är totalt oväsentligt, en forskare som uttalar sig så starkt och tydligt om saker han inte är ett dugg insatt i - totalt oprofessionellt.

Har man minsta intresse i att lära sig något (och inte bara sitta och vinna poäng på ett nätforum) så kan man ju kontakta företaget och reda ut alla frågetecken. Istället för att kontakta en "expert" som inte bemödar sig att kolla upp någon som helst fakta?

Ketang är en konsument som vet att det finns studier bakom produkterna eftersom företaget går ut med det, vilket företaget inte skulle kunna göra om det inte fanns hållbart underlag - skulle de då existerat så framgångsrikt i 18 år (nej det vet ju ingen något om för alla sitter och sågar utan minsta intresse av att ta till sig fakta)?

Är det så forskning går till så är den inte ett skvatt värt. Är det på detta vis denna forskare erhållit sin titel eller blir man så uppblåst efter att ha erhållit den att man tror sig vara allsmäktig och inte behöver lära sig mer?

Nä läs på eller avstå sågningar. Man behöver verkligen inte tro på allt men att förkasta saker på detta vis utan att ha minsta kött på benen är ren och skär dumhet.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Urkraft
6/27/11, 8:14 AM
#116

Maine, du har en schysst inställning men som sagt finns det mycket och gediget underlag för den som vill sätta sig in, det finns alltså studier/mätbara resultat och gedigen erfarenhet = det handlar långt ifrån uteslutande om tro. :)

Det finns många resultat som dessutom är uppmätta av behandlande läkare, t.ex. hade jag nyligen en ny användare som efter en veckas användning, i samråd med sin läkare fick sänka sin insulindosering eftersom hans blodsockernivå hade förbättrats (detta är en vanlig effekt, precis som minskat sötsug och detta finns det också underlag på för produkterna).

Tro/placeboeffekt har en enorm inverkan vid all behandling, i synnerhet inom sjukvården med läkemedel, strålbehandling osv, likväl som inom all naturmedicin etc. Tro finns alltid med i spelet och då gäller ju även att vill man inte tro på en specifik företeelse så är det så för många att man använder sitt intellekt för att ytterligare förkasta denna. Du verkar dock vara av den sort som vill skapa sig förståelse. :)

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

[Maine]
6/27/11, 9:17 AM
#117

#116  Jag har faktiskt inte en susning om vilka studier eller vetenskapliga fakta som finns. Och ibland är det ju så att vissa preparat passar den ena men inte den andra. Av någon anledning.

Men som jag skrev, bara man inte säger att det verkligen botar sjukdomar, för då vore det ju ett enastående preparat som bör ges till alla sjuka. Om det hjälper en del, toppen, men man bör nog bilda sig en egen uppfattning ibland. Finns det inte provpåsar som delas ut till folk? Flört

Vet inte om hela innehållsförteckningen finns på dessa produkter, men det borde det ju göra. Sen är det ju priset med. Vad kostar dessa egentligen? Har ingen susning här heller..

starhawk
6/27/11, 1:59 PM
#118

#115: "en forskare som uttalar sig så starkt och tydligt om saker han inte är ett dugg insatt i - totalt oprofessionellt."

Hur vet du att han inte är insatt i saken? Där gör du dig själv skyldig till att endast kasta ur dig vad du tror

"Ketang är en konsument som vet att det finns studier bakom produkterna eftersom företaget går ut med det"

Här gör du dig skyldig till alltför stor godtrogenhet, om det skulle finnas studier bakom produkten vore det  ju i företagets intresse att gå ut med studierna. Det har inte skett så den självklara förklaringen är givetvis att det inte finns några studier eller att dom är negativa. Att då endast säga att det finns studier ger en viss status och kostar ingenting.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Urkraft
6/27/11, 3:07 PM
#119

#118 Hade han varit insatt i just FitLine och företaget så borde väl det ha framkommit? Och inte bara ett brett uttalande om "sådana produkter".

Kolla runt på internet på andra stora företag om de lägger ut sina egna studier… Jag har studierna hemma, bara att ringa företaget och be om dem.

Att en läkare försöker framhäva att GMP-testade näringstillskott skulle vara farliga - ja då är han ganska vilse. Varenda läkare borde ha god koll på vad GMP innebär, plus att han inte kollat upp vare sig företaget, produkterna, studierna (utförda på oberoende lab), dopingtest, test på Swiss Vitamin Institute etc.

Men helt ärligt, du m.fl. har redan bestämt dig att blunda för fakta, vägra att ta in något för dig nytt, utan vill bara såga. Det blir såhär hela tiden i internetforum, en massa drvel och pängjakt. Jag hoppade bara in en sväng för att folk beter sig som vidriga rovdjur i denna poängjakt och jag tyckte lite synd om den glada trådstartaren.

Det är urbota korkat att hålla på att såga en person, och saker man inte vet något om. Du kan välja att strunta i denna person eller produkterna hon talar varmt om, men du har inget kött på benen att såga. Och varför är så många så agressiva och otrevliga så fort de inte tror på något?

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Maria
6/27/11, 4:53 PM
#120

#116

.Tro/placeboeffekt har en enorm inverkan vid all behandling, i synnerhet inom sjukvården med läkemedel, strålbehandling osv, likväl som inom all naturmedicin etc.

Jag skulle vilja påstå att placeboeffekten i synnerhet handlar om naturmedicin.

Jag har väldigt svårt att tro att jag sitter här med min kala skalle på grund av placeboeffektFlört

(Har ingen aning om varför min text blev så stor)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Urkraft
6/27/11, 6:37 PM
#121

# Påstå allt vad du vill, det står dig fritt. Men forskning visar på motsatsen. ;) Allt du gör påverkas av din inställning och tro.

Naturmedicin är det primära som människor behandlat och botat med sedan urminnes tider, det sekundära "alternativa" torde vara symtomdämpande/icke läkande "läke"medel.

Talar vi placeboeffekt handlar det nog mycket om hur mycket vi litar på "vita rockar", sjukhus, apotek, piller osv och än mer via all reklam vi börjat matas med om hur mycket vi behöver värktabletter mot minsta lilla etc. Härliga Alvedonreklamen om hur man hellre ska ta en Alvedon och stanna på ett fysiskt krävande arbete än att stanna hemma och kurera sin feber. Vi har indoktrinerats från tidigt att endast tro på den vita rocken och de medel denne ordinerar oss, vi har totalt glömt bort allt om hälsosam kost och växter som hjälper kroppen.

Ja vi har ju antibiotika och cellgifter, men de läker inte de dödar, både ont som gott i kroppen och du behöver fortfarande näring och goda bakterier mm för att kroppen ska komma tillbaka/läka.

Det är endast kroppen själv som läker, inga medel gör det, dock kan en del hjälpa kroppen. Näring, syre och vatten gör att våra celler kan producera energi till självläkningsprocessen.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Urkraft
6/27/11, 6:47 PM
#122

Ingen enorm studie, dock intressant (vafalls nu blev texten sådär för mig med!):

Publicerad ny forskning: Placebo och akupunktur bättre än läkemedel

Postat den 25 mars, 2011 av urenergi

Både riktig och fejkad nålbehandling hjälpte bättre än läkemedel mot illamående hos strålningsbehandlade cancerpatienter, visar ny forskning.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

starhawk
6/27/11, 7:06 PM
#123

Jodå tror man på det så funkar det mesta i Braniac lurade dom en kille att han gick på akupunktur-behandling för rökavvänjning, att akupunktören i själva verket var kock på en kinesisk take-away och använde ett geometriset (passare och vinkelhakar) istället för nålar såg han inte eftersom han var tillsagd att blunda under "behandlingen" men han blev av med rökbegäret

#119, 121-122: Du påminner om en tjej på jobbet, om forskarna hade samma åsikt som henne då var det "bevisat" för forskningen hade sagt det. Om dom däremot hade en annan åsikt så kom det fram att "forskarna har fel ibland"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Urkraft
6/27/11, 7:21 PM
#124

starhawk - Och du påminner om en som inte tror på något som inte passar i dennes snäva världsbild och som dessutom är jäkligt dryg och otrevlig.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

starhawk
6/27/11, 7:30 PM
#125

#124Skrattande vissa kan inte ta kritik ser jag

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Urkraft
6/27/11, 7:43 PM
#126

#125 Du bör kanske ta reda på vad kritik är vs personangrepp. Synd att det alltid blir en sådan sandlåda i öppna forum - där argumenten tryter  tar angreppen vid…

Återigen, om man inte orkar läsa på eller sätta sig in det minsta i ett ämne, varför då inte ignorera det istället? Det är ju bara dumhet som visas upp när man sågar saker utan att ha kött på benen…

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

[Maine]
6/27/11, 7:44 PM
#127

Jag är ju sån att när jag blir väldigt nyfiken på något så måste jag bara göra något åt det.. så till hösten så ska jag baske mig testa FitLine, för att se om det kan lindra min IBS-mage. Cool

Urkraft
6/27/11, 7:46 PM
#128

Passa dig för att skriva det öppet Maine, du kan bli lynchad under täckmanteln "kritik". Flört

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

DesK
6/27/11, 7:55 PM
#129

De enda som ägnar sig åt personangrepp i denna tråd är Urkraft och Ketang, övriga ifrågasätter produkten som Ketang så väldigt gärna vill göra reklam för. Utöver vad jag har sagt tidigare här så vill jag tillägga att en produkt som påstås kunna bota i det närmaste alla sjukdomar vore ett stort medicinskt underverk, men någon sådan produkt existerar inte.
Maine tyvärr är det ju precis det som hävdas att FitLine kan bota diverse olika sjukdomar och det är just detta som vi är flera här som ifrågasätter och skulle vilja se några vetenskapliga bevis för att så är fallet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

starhawk
6/27/11, 7:59 PM
#130

#126: Tja du har ju själv medverkat till sandlådan med dina mästrande inlägg

#127: Vilken typ av IBS har du?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Maine]
6/27/11, 8:02 PM
#131

#129  Just därför så ska jag testa om det lindrar mina magbesvär.

Det finns alltid folk som tror att natur/läkemedel botar sjukdomar. Det finns även healing, religiösa riter, handpåläggningar och massor av andra ting, som anses kunna bota sjukdomar. Jag tror inte att min IBS blir botad, men jag vill gärna se om den kan lindras.

Likväl som Probimage består av bakterier, så (vad jag förstår) har även FitLine ett preparat som gör det.

Men jag ska kolla upp allt närmare innan jag provar. Flört

starhawk
6/27/11, 8:11 PM
#132

IBS är lite lurig, har haft den i åtskilliga år nu, det bästa för att lugna ner min mage var LCHF, men det finns ju två varianter till av IBS och där kanske helt andra saker hjälper

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[Maine]
6/27/11, 8:20 PM
#133

Hur har det gått för dig Ketang, har du provat det du beställt? Har inte lusläst tråden.. Skäms

[Maine]
6/27/11, 8:21 PM
#134

#132  LCHF är inte riktigt min grej, har svårt för att stoppa i mig fet mat när det finns fettsnålare alternativ.

Urkraft
6/27/11, 8:26 PM
#135

Så pompöst, jag hoppade in i tråden eftersom Ketang blev påhoppad rakt igenom, och att folk måste vara så otrevliga - internetmobbing som så vanlig i dessa forum.

Fortfarande, har man verkligen intresse och vill se studier så är det enkelt att bara slå en signal till företaget som även finns i Sverige. Men jag har varit med om detta tidigare och det finns ju inget intresse mer än av att såga dem an inte vill veta mer om.

Ingen har påstått att FitLine botar sjukdomar men alla som har kunskap på området vet att näring är grunden till hälsa och näringsbrist grunden till ohälsa. Optimal näringstillförsel ger kroppens celler till självläkning. Hm men nu börjar jag fungera som en papegoja - har ju precis skrivit allt detta men ingen LÄSER ju för de vill ju inte höra något som går emot deras förutfattade föreställning.

Varför be om information man ej vill ha?

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

DesK
6/27/11, 8:32 PM
#136

#135 Det är INGEN som har hoppat på Ketang här och det är definitivt INGEN som har varit direkt otrevlig eller har ägnat sig åt mobbing här.  Du själv skrev väl tidigare att du inte orkade läsa allt tjafs - hum undrar vem det är som tjafsar här egentligen?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Maine]
6/27/11, 8:35 PM
#137

Läste lite mer på nån sida när jag googlade.. nåt om att även korsallergiker ska kunna använda preparaten? Alltså, min dotter är allergisk mot en del grönsaker och nötter (jag har också blivit det på senare tid), då ska vi kunna dricka detta ändå? Det finns grönsaker i pulver men allergenerna är borttagna.

Måste googla mera.. *nyfiken*

Urkraft
6/27/11, 8:40 PM
#138

#137 Ett tips är att börja med den pre- och probiotiska yoghurten, för att stärka upp mage och tarm innan hon provar näringsdryckerna. Många gör så eller kombinerar, även om allergenerna är borttagna kan man ju som mamma vilja vara mer försiktigt. :)

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

mongu
6/27/11, 8:45 PM
#139

En fråga kan man ta bort alla allergener så det blir riskfritt för den som är allergisk?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Urkraft
6/27/11, 8:59 PM
#140

#139 Jag kan inte tillräckligt om just den frågan, hur detta görs rent tekniskt (och jag säger det inte för att vara dryg men ring PM Sweden om genuint intresse finns så får du nog ett tillfredsställande svar).

Hade jag själv haft allergi skulle jag ha provat direkt (tillsammans med yoghurten) med den vetskap jag har idag, om det inte handlade om livshotande allergi. Med mitt barn är jag försiktigare och skulle kanske inte hur säker jag än kände mig på företagets seriositet testa rakt av utan på väldigt låg dos, återigen tillsammans med yoghurten.

Kan bara säga att vi sett otroligt många som sluppit kraftig pollenallergi i år samt pälsdjursallergi. Många som inte klarat av vissa födoämnen (t.ex. från mjölk och gluten) har minskat sin känslighet och kan äta en del av dessa ämnen.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

mongu
6/27/11, 10:03 PM
#141

Men en som är glutenintolerant testar väl ändå inte att äta livsmedel med gluten i? Det är ju ett måste att avstå helt om man ska må bra och inte få kraftiga besvär.

Mjölk går ju i vissa fall att ha med i kosten t.ex finns ju nån tablett att ta om man vet att man kommer att få i sig mjölkprodukter.

Däremot gluten är ju annorlunda.

Skulle inte själv testa att äta gluten eller låta mitt barn äta det om det funnits intolerans mot det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Maine]
6/27/11, 10:06 PM
#142

#141  Alla glutenallergiker kanske inte får just kraftiga besvär? Jag vet faktiskt inte, därav frågan.

Jag får besvär av vissa saker, men jag blir inte jättedålig. Men avstår från just de produkterna.

Urkraft
6/27/11, 10:36 PM
#143

Produkterna (grundsetet som jag främst talar om) innehåller inte gluten, mjölk eller soja och det är ju inget måste att man senare testar att äta det man tidigare varit allergisk emot. Men några har gjort det med goda resultat (vet inte exakta diagnoser). Mjölk och gluten är ju egentligen inte "människomat" heller, våra stenålderskroppar är inte anpassade efter sådan mat och dte är inte konstigt att många reagerar på den, särskilt i redan känsliga mag/tarmsystem.

Allergier har ju sin främsta grund i våran mage och tarm och med grundsetet kan man se läkning på slemhinnorna, samt att man med yoghurten kan återställa bakteriefloran som också är livsviktig, för att bekämpa dåliga bakterier bland anant.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

[Maine]
6/27/11, 10:46 PM
#144

Vad gäller yoghurten och bakterierna så ska det väl vara lika bra (eller bättre) än de preparat som säljs på apoteken?

Är preparat som säljs på de olika apoteken mer tillförlitliga? Jag ser tyvärr inte lika seriöst på apoteken idag då de är olika privata företag som säljer det ena och det andra som även finns på ICA och Coop.

mongu
6/27/11, 10:47 PM
#145

# 142 Jag undrar bara för vad jag vet så bör i alla fall den som är glutenintolerant avstå helt från produkter som innehåller gluten. Obehandlad så blir man riktigt dålig, små barn kan bli så sjuka att dom svävar mellan liv och död.

# 143 Men om man inte testar en sak som man varit allergisk mot så vet man ju heller inte om allergin är borta, eller hur?

Om jag inte utsätter mig för t.ex. mjölkprodukter kan jag ju inte veta om nån förändring skett.

Man kan återställa bakterieflora med t.ex. hälsofil, proviva och liknande.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Maine]
6/27/11, 10:49 PM
#146

#145  Ang det sista i ditt inlägg. Man KAN återställa, men det fungerar inte för alla. Dessutom så smakar provivaprodukter apa tycker jag. Flört

Dessa små shotar som de gör reklam för, de gör motsatt verkan för min mage. Jag blir sämre.

Annons:
DesK
6/27/11, 11:03 PM
#147

Det enklaste och mest ekonomiska är att äta helt vanlig naturell yoghurt. Varför hålla på att krångla med oidentifierade och dyra saker när det är så otroligt enkelt att bar köpa med sig lite yoghurt hem från affären?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mongu
6/27/11, 11:04 PM
#148

# 146 Det är säkert så att det inte funkar för alla, felskrivet av mig. Vi är ju olika och reagerar olika så det som passar vissa passar inte andra osv.

Tycker inte heller det är särskilt gott med proviva men jag har tvärtemot dig haft effekt av dom.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Maine]
6/27/11, 11:07 PM
#149

#147  Kanske för att naturell yoghurt inte är gott? Flört

DesK
6/27/11, 11:17 PM
#150

Maine jasså det är smaken som är intressant! Å det fattade jag inte! Jag trodde i min enfald att vi snackar om de eventuella hälsobringande efekterna av främst FitLine här!

Naturell yoghurt kan smaksättas på en oändlig mängd olika vis så att den kan passa de allra flesta människor.

Vidare om nu naturell yoghurt kan jämställas med FitLine, varför ska vi då köpa och inta FitLine som är många gånger dyrare än naturell yoghurt?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Maine]
6/27/11, 11:25 PM
#151

#150  Lugn och fin.. ja, det är en viktig del för mig. Jag köper inte hem något som jag inte tycker om. Och det var du som tog upp naturell yoghurt i denna FitLine tråd.

Jag har inte jämställt naturell yoghurt med FitLine?

Det jag skrev om (menade) var shotar (Activia typ) som har en massa bakterier i produkten, precis som FitLines produkter har. Men shotar får min mage att se rött, så man kan ju prova annat också?

DesK
6/27/11, 11:45 PM
#152

Var och en gör självklart som den själv vill. För mig och många fler är FitLine en konstlad svindyr produkt med tvivelaktig hälsobringande effekt. Jag tycker att det är rent ut sagt skamlöst att lura av godtrogna människor pengar med hjälp av produkter som saknar någon som helst grund inom vanlig hederlig medicinvetenskap.

Om man kan uppnå liknande resultat med hjälp av helt vanlig yoghurt fattar jag faktiskt ännu mindre vad FitLine är bra för?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Maine]
6/28/11, 12:04 AM
#153

#152  OM man kan få samma resultat med vanlig yoghurt är det ju toppen! Liknande resultat? Det betyder väl samma i stort sett?

Nu vet jag inte om det är samma bakterier i både vanlig yoghurt, Activia shotar (och liknande) och FitLine. Och om mängderna är samma.

Men det kan jag ju säga att om FitLine smakar godare, är enkelt att inta, och bevisligen fungerar bra för magen samt ger ett näringstillskott för den som inte äter vitamintabletter. äter frukt eller grönsaker så låter det ju bra det med.

Det enda som avskräcker mig i nuläget från att prova FitLine är priset. Men som sagt vi får se till hösten.

Ingen som vill ha en försökskanin helt gratis? SkrattandeSkrattande

Annons:
DesK
6/28/11, 12:18 AM
#154

Yoghurt har en mångårig dokumenterad hälsoeffekt som tyvärr syns alltför lite i media och på nätet. Priset för alla dessa "undermedel" är skyhögt och om tillverkarna för de samma vore riktigt seriösa så skulle de erbjuda folk gratistest av de samma, men det gör de inte, utan folk ska tydligen vara försökskaniner och dessutom betala för det! Det vill i alla fall jag kalla för synnerligen oseriös marknadsföring!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Maine]
6/28/11, 12:25 AM
#155

#154  Ska googla efter en vetenskaplig studie av yoghurten. Men för övrigt så innehåller yoghurt bakterier, inte en massa vitaminer, mineraler och grönsaker. Flört Sedan är det ju naturligtvis så att inte alla medel (yoghurt eller kosttillskott) passar alla. För min mage gör yoghurt inte ett dyft.

Sen vad folk lägger sina pengar på det ger jag faktiskt fullständigt i. Var och en blir salig på ens tro. Känner man sig bättre av dyrare preparat, så visst, varför inte? Livskvalitet är viktigt.

Sen om jag vore företagare, varför skulle jag då ge bort en massa gratisprover? Då vill man ju tjäna pengar. Nej, den bästa reklamen är mun-mot-mun-metoden. Och jag vet inte om det har fungerat bra för detta företag. Det verkar ju så, de har funnnits i ett antal år.

Det här varumärket kanske är något för Kalla Fakta? Det skulle vara superintressant, men det kanske finns avsnitt där de kollat upp kosttillskott? Eller Plus eller vad alla konsumentprogram heter.

Urkraft
6/28/11, 9:52 AM
#156

Återigen noll kunskap om produkterna man uttalar sig om, suck.

Desk vad uttalar du dig om, det är uppenbarligen inte FitLineprodukter för du har ju inte en siffra rätt. Jämföra naturell matyoghurt i tetraförpackning med medicinsk högkvalitativ, GMP-testad sådan med högsta bakterieinnehåll och och i bästa format? Det är två totalt skilda produkter du talar om. Eller vilka levande stammar finns i naturell yoghurt?

Och varför ska man ge alla människor gratistest, det gör väl inget företag? Däremot gör ju PM det med grundsetet av näringstillskotten, en månad med nöjd kundgaranti med pengarna tillbaka. Oseriöst, nä schysstare än de flesta andra företag. Jag ahr aldrig haft den chansen med vare sig läkemedel, eller naturmedel.

FitLine är inget oidentifierat eller konstlat och utvecklas av ett helt expertteam. Yoghurten är medicinsk och om alla som sitter och uttalar sig så starkt negativt här skulle kolla upp vad GMP-standard är så kanske vi kan återkomma till en normal diskussion?

Desk kanske kan förklara vad det finns för bakteriekultur i tetraförpackningarna i kyldisken, och hur det förmodade innehållet fungerar i våra kroppar. Matvarorna i butik håller dessutom, givetvis inte GMP-standard.

Det är enorm skillnad på frystorkade stammar med högsta bakterieantal, omgivna av inulin (prebiotika). 6 kr per daglig medicinsk portion känns inte så dyrt för mig. Vill man ha en billigare (med sämre mängd bakterier) kan man fortsätta odla vidare på samma batch (ja man tillagar den själv så floran inte skadas i frakten och övrig hantering).

Om FitLine smakar godare, ja det är ju en smaksak och beror på vad man tillreder med, mjölk (helst högpastöriserad så inte bakterier konkurrerar), grädde, kokosmjölk, havre- soja eller risdryck? Själv tycker jag den smakar helt gudomligt med fetmjölk och grädde.

Maine - Jag skannar in en lång artikel om tarmflora, pre- och probitika samt skillnaden mellan olika former av preparat (denna artikel är fullt vetenskaplig och har inget med FitLine att göra men jag skickar med dokument om FitLineyoghurten med så du kan jämföra). :)

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

[Maine]
6/28/11, 11:25 AM
#157

Cool

starhawk
6/28/11, 5:29 PM
#158

#156: "medicinsk högkvalitativ, GMP-testad"

Om det skall kallas medecinsk högkvalitativ så är det minsta man kan begära att det finns några vetenskapliga bevis för det, och det har jag inte sett några än och GMP-testen är tämligen betydelselös i sammanhanget

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Urkraft
6/28/11, 6:24 PM
#159

#158

Du har intresse av något men inte är det att få se studier, eftersom du vet att du inte får dem här men genom ett snabbt samtal till företaget.

PM Sweden AB
Box 1278 
262 32 ÄNGELHOLM

Telefon: 0431 - 41 55 40

Varsågod, detta är det sista pärlorna jag kastar… nu får du lägga din energi du lägger på sågning på att få reda på det du begär. Kan inte göra mer och tar du inte reda på saken utan fortsätter tävla här då är det ju uppenbart att du inte är ute efter svar eller bevis utan bara poängjakt.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

starhawk
6/28/11, 7:17 PM
#160

#159: Då är vi där igen, när du får mothugg blir du mästrande igen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Urkraft
6/28/11, 7:41 PM
#161

#160 Tack för den inlindade bekräftelsen. Skrattande Varför inte sluta och käfta och ta reda på det du begär istället - eko. Du har fått uppgifterna serverade på att oförtjänt silverfat.

Ständigt undersökande som jag är så har jag återigen kikat runt på en mängd olika produkter (även några av Apotekets hudkrämer) som man marknadsför på internet tillsammans med påståenden om vetenskapliga studier som underlag. Finns inte en enda sida som lagt ut själva studierna, kanske för att resultatet är det viktiga för konsumenten och det påstådda underlaget regleras givetvis via juridiska restriktioner.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

mongu
6/28/11, 7:59 PM
#162

# 161 Men ärligt talat är det väl knappast så svårt för dig att lämna ut uppgifterna som du säger dig ha hemma? Eller vad är problemet?

Du länkade till din egen blogg förut i ett inlägg där man fick ta sig vidare på olika länkar. Varför inte lägga upp länkarna direkt här?

Sen så verkar det ändå inte finnas så mycket av värde på de länkarna du angav. Eller missade jag nåt? I så fall kan du kanske lägga ut det här så vi inte behöver undra mera.

Att du använder och säljer förstår vi då du är mycket engagerad i det hela. Då har du väl info att ge också.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

DesK
6/28/11, 8:08 PM
#163

Återigen säger jag till dig Urkraft och till Ketang - De enda två som ägnar sig åt att vara otrevliga och att hoppa på andra som skriver i denna tråd är ni två och ingen annan! Likaledes ägnar ni er åt att tjafsa och det är det heller ingen annan som gör här. Övriga försöker bara fråga om vetenskapligt hållbara studier som visar på FitLines eventuella häslobringande effekter. För min del så verkar det som att ni två tjänar pengar på denna produkt och gör vad som helst för att tjäna ännu mer pengar på produkten ifråga. Var så goda, fortsätt med det, men var då åtminstone så ärliga att ni talar om att ni sysslar med ren marknadsföring i vinstbringande syfte!  För min del anser jag att denna synnerligen tvivelaktiga och svindyra produkt FitLine har fått nog med gratispublicitet!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Urkraft
6/28/11, 8:16 PM
#164

Men vilket oändligt tjafs det ska vara. Jag tar det en gång till, lugnt och fint. Skrattande

Jag har fått studierna och det får ni med om ni kontaktar företaget, de återfinns inte via länkar för de är inte utlagda på nätet precis som för alla andra produkter vilket jag skrev om i föregående inlägg.

Eller vilka länkar är det du vill ha, jag har ju bara länkat till min blogg angående en artikel om placeboeffekt?

Jo jag både använder och är återförsäljare men jag säljer det inte i forumtrådar. Alla som beställer får samtidigt automatiskt tillgång till studier mm eller återigen, så slår man en liten signal till företaget och säger - Hej, jag är nyfiken på studierna ni påstår er ha på era produkter, tack så mycket. Glad

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Urkraft
6/28/11, 8:23 PM
#165

Desk jag hoppade in enbart för det florerade så mycket okunnigt skitsnack om seriösa och bra produkter och även hetsjakt på trådstartaren. Jag har inget ut av att marknadsföra mig på en sådan här plats (jämför den lilla summan jag skulle tjäna på en kund med den tid jag lagt ned på diskussionen, och lägg till den tid jag lägger på att ta hand om kunden) men jag känner behov av att bemöta felinformation som eventuella kunder mindre bevandrade på internet kanske sväljer.

Det har getts mycket fakta genom denna tråd, fakta som totalt ignoreras till förmån för ett evigt tjatter om studier som det ska länkas till trots upprepade förklaringar. Alla uppgifter är lämnade och du kan ha studierna hos dig under kontorstid imorgon.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

mongu
6/28/11, 8:32 PM
#166

Om du har material som du ger en kund som köper av dig varför kan du då inte ge ut det här?

Vem vet du kanske skulle få många som tog kontakt med dig via pm.

Så värst mycket fakta har det väl inte varit eller? Det mesta har varit att vi som undrar ska ta kontakt med företaget osv.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Urkraft
6/28/11, 8:55 PM
#167

Mycket ignorerad fakta gällande företagets och produkternas kvalitet och seriositet såg jag i början och jag har förklarat lite till som inte verkat ha uppmärksammats mer än av Maine som är vänligt frågvis och inte fientligt inställd. Det enda som ältats är detta om studier och om alla som efterfrågar dem är så intresserade så förstår jag inte hur det ska vara så svårt att slå en signal, be om studierna och sedan få dem, snabbt och enkelt.

Jag har godkänt affärsavtal och får inte använda dokumenten hur som helst, i marknadsföringssyfte, men internt för utbildning. Inget företag lägger som sagt ut studier, det räcker att underlaget existerar och att man lägger ut resultaten - påståenden är strikt lagreglerade. Dock har jag alla i pappersform som jag kan visa upp vid direktkontakt. Tror inte det är uppskattat om jag som anonym privatperson (oberoende återförsäljare) slänger upp deras dokument på ett internetforum, mycket oseriöst även i mina ögon.

Jag ger alltså inte kunderna materialet utan de får tillgång till det via företaget när de registrerat sig som kund. Glad

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Annons:
DesK
6/28/11, 9:07 PM
#168

Urkraft då har du i alla fall bekännt färg! Du tjänar pengar på denna synnerligen tvivelaktiga produkt och du utnyttjar således iFokus nätverk som gratis reklamplats. Snacka om fräck och oseriös marknadsföring! Med tanke på det skyhöga priset som ni begär för denna synnerligen tvivelaktiga produkt borde ni kunna betala för reklamplatser också!

Det enda vi har bett om här i tråden är vetenskapligt hållbara bevis för att produkten håller vad den utlovar och dessa lyser storligen med sin frånvaro!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Urkraft
6/28/11, 9:16 PM
#169

Som satan läser bibeln, tråden igenom! Skrattande Läs gärna om inlägget, #165, hela inlägget.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

DesK
6/28/11, 9:19 PM
#170

#169 Du vet inte ett skvatt om uttrycket "som fan läser bibeln"! Vänligen läs igen varje enskilt inlägg i denna tråd och besvara samtliga frågor, istället för att ägna dig åt påhopp med mera!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Urkraft
6/28/11, 9:29 PM
#171

Haha det här börjar bli löjligt, jag har de facto precis läst igenom hela tråden och ser att det har givits enormt mycket fakta och som jag nyss skrev (vilket du missade som allt annat) så ignoreras informationen vilket jag ser i varje gensvar. Jag har också noterat fula tekniker just via ignorerandet av fakta och pådyvlandet av felaktig information. Påhopp finns det gott om, starhaw kallade visst ts för infantil och mer finns att hämta.

Det finns inget mer att skriva än ett ältande av det som redan skrivits, om och om igen. Du har systematiskt valt att inte läsa det som skrivs - vilket du tydligt visar i varje inlägg. Du reagerar automatiskt på ett ord i texten och bakar ihop med gammal skåpmat samlad i minnesbanken?

Nä du läs om hela tråden själv, och läs verkligen nu, jag har inget mer att skriva. Och ett sista eko - ring företaget om det är mer du saknar, för här har du fått allt som kan ges.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Honestyisdead
6/29/11, 11:50 AM
#172

Urkraft; det enda som är otrevlig i den här tråden är du.
Det kan alla som kan läsa se.

Du tjatar om ignorerad fakta, men faktan folk är ute efter kan du ju inte redovisa. Vilket jag finner underligt då det borde ligga i företagets intresse att få ut sådan viktig information. Eller är det något fel på studierna då dom inte delar ut den om man inte blir kund?

Dessutom kommer du in i tråden och slänger anklagelser till höger och vänster. Tex påstår du att Ketang blivit på hoppad och mobbad. Antar att det är lätt att skylla på det då folk inte håller med om er produkt och ifrågasätter. För i min värld är det en jäkla skillnad på att hoppa på/mobba någon och på att ifrågasätta något som dessutom saknar både det ena och det andra, i alla fall för allmännheten. Allmännheten som ju bör vara era största konsumenter. Det är pinsamt när vuxna människor slänger ur sig sådana kommentarer, speciellt i en tråd som handlar om en produkt, en tråd där INGEN har mobbat någon.

Sen var det inte TS som kallades infantil utan det som skrevs.

Det ska inte ligga hos oss konsumenter, ansvaret på att leta fram studier och innehållsförteckning. Det bör ligga i företagets intresse att locka till sig kunder. För det är inte så viktigt för oss att ni får kunder ;)

Som kund går man ju hellre till en annan produkt som har lättiljänglig information, än till en produkt där man själv ska hitta sakerna, även om det gäller ett samtal till företaget.

Fula tekniker får ni allt stå för själva. Reklam på detta sätt är inte tillåtet på iFokus.

[Maine]
6/29/11, 11:59 AM
#173

Kan inte hålla med om att Urkraft är otrevlig, men tyvärr har det ju blivit en väldigt tråkig ton i hela tråden..

Honestyisdead
6/29/11, 12:46 PM
#174

#173 Jag kan då inte se så allvarliga anklagelser som annat än otrevligt.

Hon kallar det som ifrågasättarna skriver för en massa drvel och poängjakt. Kallar dom för vidriga rovdjur. Oj vad trevligt, eller inte.

Annons:
starhawk
6/29/11, 12:53 PM
#175

Eftersom Urkraft inte kan hålla sig till tråden utanskickar PM till mig så klistrar jag in det här till allas beskådande:

Du får ju vara och bete dig som du vill men jag läste om hela tråden och såg än mer hur illa folk betedde sig, samtidigt som de ignorerade fakta. Passade på att spara intressanta delar.

Angående otrevligt bemötande, angrepp och "mästrande" (och det är irrelevant vad jag skrivit för du påstår ju att det bara är jag som mästrar men detta är svart på vitt att du var där före…)

Ur ditt första inlägg i tråden (innan jag ens var där):

"Måste bara kommentera detta med att det skulle rensa ut slaggprodukter, hur kan man bara tro på sånt?"
"Detta är ju fullständigt ologiskt, det fallar ju på sin egen orimlighet!"
(i samma inlägg har du även fel i att näringsämnena måste passera tarmväggen, det unika med produkterna är just det effektiva upptaget, bla via att alla ämnen gjorts vattenlösliga och tas uppp direkt från magen, ut i blodet, till cellerna - detta stod med i faktabitarna du ignorerade)

Nästa:
"Du påstår alltså att kroppen inte skulle ha kapacitet att ta hand om sina egna slaggprodukter? Jag har aldrig hört något så infantilt!"

Nästa mycket mogna och konstruktiva inlägg, varför skulle "hon" lyssna när hon blir tilltalad som infantil mm?:
"Äsch lika bra att kapa deltagandet i den här diskussionen, hon lyssnar ju inte"

Återigen drygt och okonstruktivt (skulle inte du kapa deltagandet?):
"Klart Ketang inte hittar några hållbara forkningsresultat, vem forskar på ett preparat som är helt klart Placebo?"

Nedsättande mot mig som är kunnig och insatt i sakfrågan till skillnad mot dig:
"Här gör du dig skyldig till alltför stor godtrogenhet, om det skulle finnas studier bakom produkten vore det  ju i företagets intresse att gå ut med studierna."

Ett toatalt dumförklarande, vad var din intention? Och har du inte personligen tjurskalligt valt att bara tro på dina egna föreställningar?:
"Jodå tror man på det så funkar det mesta i Braniac lurade dom en kille att han gick på akupunktur-behandling för rökavvänjning, att akupunktören i själva verket var kock på en kinesisk take-away och använde ett geometriset (passare och vinkelhakar) istället för nålar såg han inte eftersom han var tillsagd att blunda under "behandlingen" men han blev av med rökbegäret
#119, 121-122: Du påminner om en tjej på jobbet, om forskarna hade samma åsikt som henne då var det "bevisat" för forskningen hade sagt det. Om dom däremot hade en annan åsikt så kom det fram att "forskarna har fel ibland""

Nästa okonstruktiva sandlådekommentar:
"*skrattande smiley* vissa kan inte ta kritik ser jag"

Och den totalt självinsiktslösa:
"Då är vi där igen, när du får mothugg blir du mästrande igen"Angående otrevligt bemötande, angrepp och "mästrande" (och det är irrelevant vad jag skrivit för du påstår ju att det bara är jag som mästrar men detta är svart på vitt att du var där före…)

Ur ditt första inlägg i tråden (innan jag ens var där):

"Måste bara kommentera detta med att det skulle rensa ut slaggprodukter, hur kan man bara tro på sånt?"
"Detta är ju fullständigt ologiskt, det fallar ju på sin egen orimlighet!"
(i samma inlägg har du även fel i att näringsämnena måste passera tarmväggen, det unika med produkterna är just det effektiva upptaget, bla via att alla ämnen gjorts vattenlösliga och tas uppp direkt från magen, ut i blodet, till cellerna)

Nästa:
"Du påstår alltså att kroppen inte skulle ha kapacitet att ta hand om sina egna slaggprodukter? Jag har aldrig hört något så infantilt!"

Nästa mycket mogna och konstruktiva inlägg, varför skulle "hon" lyssna när hon blir tilltalad som infantil mm?:
"Äsch lika bra att kapa deltagandet i den här diskussionen, hon lyssnar ju inte"

Återigen drygt och okonstruktivt (skulle inte du kapa deltagandet?):
"Klart Ketang inte hittar några hållbara forkningsresultat, vem forskar på ett preparat som är helt klart Placebo?"

Nedsättande mot mig som är kunnig och insatt i sakfrågan till skillnad mot dig:
"Här gör du dig skyldig till alltför stor godtrogenhet, om det skulle finnas studier bakom produkten vore det  ju i företagets intresse att gå ut med studierna."

Ett toatalt dumförklarande, vad var din intention? Och har du inte personligen tjurskalligt valt att bara tro på dina egna föreställningar?:
"Jodå tror man på det så funkar det mesta i Braniac lurade dom en kille att han gick på akupunktur-behandling för rökavvänjning, att akupunktören i själva verket var kock på en kinesisk take-away och använde ett geometriset (passare och vinkelhakar) istället för nålar såg han inte eftersom han var tillsagd att blunda under "behandlingen" men han blev av med rökbegäret
#119, 121-122: Du påminner om en tjej på jobbet, om forskarna hade samma åsikt som henne då var det "bevisat" för forskningen hade sagt det. Om dom däremot hade en annan åsikt så kom det fram att "forskarna har fel ibland""

Nästa okonstruktiva sandlådekommentar:
"*skrattande smiley* vissa kan inte ta kritik ser jag"

Och den totalt självinsiktslösa:
"Då är vi där igen, när du får mothugg blir du mästrande igen"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Urkraft
6/29/11, 12:56 PM
#176

Starhawk det där var ju dina samlade påhopp som jag inte ansåg hörde till tråden… Tyckte du kanske borde se vad du själv skrivit när du ideligen kallade mig "mästrande". Väldigt ot denna tråd nu.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

[Maine]
6/29/11, 12:57 PM
#177

Jag hoppas att Sajtvärd eller Medarbetare raderar detta inlägg med inklistrat PM som du fått. Det är ett PERSONLIGT meddelande, som inte ska vara till allmän åskådan.

Nej, jag har inte läst det, såg  bara i början att detta var ett PM du fått.

Jag har anmält det inlägget, personliga "fajter" ska skötas via PM och inte här.

Honestyisdead
6/29/11, 1:02 PM
#178

#176 Dina namnkallanden och anklagelser är högst OT i den här tråden.
Jag ser inte var påhoppen från starhawk finns? Han skriver lite ironiskt ibland, det är allt jag kan se. Du däremot skriver värre. Så kanske dags att lägga ner diskussionen om vem som gjort fel och varit otrevlig ;)

Honestyisdead
6/29/11, 1:04 PM
#179

#177 Det är upp till varje sajts Sajtvärd om man vill tillåta PM på sajten.
Har för mig det var uppe på tapeten för inte så länge sedan.

Nu vet jag inte om Bumbleboo tillåter det eller inte.

[Maine]
6/29/11, 1:46 PM
#180

Jag personligen tycker att det är trist när folk slänger upp PM de fått. Oberoende vilket innehåll det är. Sånt här gör att jag inte kommer att skriva eller besvara PM längre. För mig är det personligt.

Men jag avvaktar med intresse hur sajtvärden ställer sig till sånt här. Det är som att lägga ut sina mail, eller personliga brev, så gör man bara inte (enligt mig alltså Flört) utan att ha fått tillåtelse från avsändaren. Är det ett offentligt uttalande från ett företag, då är det en annan sak. Men inte från privata avsändare. Sen som sagt spelar det ingen roll om det är rosor eller ris som delas ut.

Maria
6/29/11, 2:43 PM
#181

Så nu är det väl dags att låsa trådenFlört

Två återförsäljare som efter en 180 inlägg lång tråd inte kan övertyga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Maine]
6/29/11, 2:45 PM
#182

Den där sista meningen var väl kanske lite onödig.. måste man bli övertygad? Måste alla tycka samma?

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: