Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allergier Allmänt/Övrigt Alternativ medicin Dagens skratt Diabetes Hjärt och Lungsjukdomar Huskurer/Egenvård Kost och Recept Läkemedel, vitaminer & mineraler Mjölksocker (Laktos) Motion och Rörelse Måste skriva av mig Nya rön Nya sajter Om sajten och iFokus Paus Sjukdom Smärta och Värk Stress och Utbrändhet Sömn, Vila och Avslappning Vikt Barns Hälsa Psykisk hälsa/ohälsa Våra husdjur
Allmänt/Övrigt

Myggbett

2008-08-05 01:25 #0 av: Mandysan

Gud jag blir galen! Skrikandes

Det känns som om hela kroppen kliar och det är jättejobbigt =(

Ngn som har tips mot denna outhärdliga plåga? Jag baddar med asolsprit och det hjälper tillfälligt..

/Amanda

Anmäl
2008-08-05 01:47 #1 av: abbis

Dutta på lite eterisk ilja av lavendel..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Anmäl
2008-08-05 14:16 #2 av: [Quellii]

Ja, det är jobbigt med alla dessa myggbett, men för mig kliar dom inte så länge, vet inte varför :P

Anmäl
2008-08-05 23:40 #3 av: moondancer

Hur bekämpar mn kliandet bäst på fötter som bor i varma skor och strumpor stora delar av dagen...myggbetten driver mig till vansinne

Anmäl
2008-08-06 19:12 #4 av: Trazzel

Receptfri allergimedicin: Cetirizin 10 mg. Ta en tablett :-) Det är en av allergimedicinerna som hjälper mot myggbett. Endel blir trött av den, så det kan ju vara bra att ta den på kvällen.

Sen kortisonsalva. Och i Thailand rekomenderade de Tigerbalsam. Och det hjälperGlad!

Lycka till

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.