Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 14171 ggr
MammaL
4/25/10, 9:02 AM

Åderbråcksoperation

Hej Linda heter jag och har precis genomgått en åderbråcksoperation. Jag vill gärna komma i kontakt med någon som gjort en sådan oavsett vilken metod som användes. Jag tycker själv att tiden efter operation är så otroligt jobbig. Jag är öm och hade 3 första dagarna svårt att gå utan att det stramade och blödde. Sen när man ska sitta så ska benet vara i högläge i 2 veckor.

Kram och tack på förhand ni som vill dela med er.

Annons:
Maria
4/25/10, 10:21 AM
#1

Jag har opererat åderbråck två gånger.

Första gången en så kallad "stripp" där man drar ut det skadade kärlet.

Jag har ett ganska långt ärr i ljumsken, ett på låret, knävecket på insidan, vaden och ett längst ner vid foten.

Jag hade också ont ganska länge och var totalt oförberedd att det skulle bli så besvärligt. Hela låret var blåsvart och svullet och precis som du så blödde det igenom de första dagarna.

Jag hade en lång stödstrumpa upp till låret som jag tyckte var ganska besvärligt.

Mitt sår i knävecket sprack upp och jag fick infektion så det tog ganska många månader innan det läkte.

Jag kan i alla fall trösta dig med att det går över och resultatet brukar bli så fint.Glad

Andra gången jag gjorde det så sprutade de in (vad det nu är) på ca 15 ställen på underbenet. Två små stygn vid varje ställe och stödstrumpa några månader. Denna gången gjorde det däremot inte alls så ont.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MammaL
4/25/10, 11:26 AM
#2

Tusen tack du Det betyder mycket att du delade med dig. Jag har snitt i ljumsken, låret, ovanför knät, på knät och under knät. Just vid knät är det så känsligt för att sprick. Det påpekade läkaren för mig. men det är bara att tuta och köra. Jag tror att tänker man positivt så går hela processen också bättre.

Idag har jag inte blödit ett dyft och det är första dagen jag kan gå någorlunda normalt och till och med duscha.

tack än en gång för ditt svar.

Kram från mig!

Maria
4/25/10, 11:29 AM
#3

#2 Jag tror också att man läker snabbare om man säger såFlört genom att vara positiv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MammaL
4/25/10, 11:30 AM
#4

Glad

Upp till toppen
Annons: